دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰

با گذشت حدود ١٠٠ ساعت از فروریختن ساختمان پلاسكو در مركز تهران، عملیات آوار‌برداری همچنان ادامه دارد. كوچك‌ترین نشانه‌ها تبدیل به بزرگ‌ترین امیدها برای تیم‌های حاضر در محل می‌شود تا تمام توان‌شان را به كار گیرند و با تجهیزات موجود راهی برای رسیدن به محبوسین آوار پلاسكو باز كنند.

١٥ نكته  از پلاسكویی كه بود

سلامت نیوز: با گذشت حدود ١٠٠ ساعت از فروریختن ساختمان پلاسكو در مركز تهران، عملیات آوار‌برداری همچنان ادامه دارد. كوچك‌ترین نشانه‌ها تبدیل به بزرگ‌ترین امیدها برای تیم‌های حاضر در محل می‌شود تا تمام توان‌شان را به كار گیرند و با تجهیزات موجود راهی برای رسیدن به محبوسین آوار پلاسكو باز كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد،  بر اساس آماری كه خانواده‌های مفقودین به نیروی انتظامی اعلام كرده‌اند، ٢٥ نفر از كسانی كه در این محل حضور داشتند سرنوشت نامعلومی دارند و عملیات جست‌وجو برای یافتن نشانی از این ٢٥ نفر همچنان توسط تیم‌های متخصص آواربرداری ادامه دارد.
به گفته كارشناسان آتش‌نشانی، وضعیت آوار پلاسكو پیچیده و فنی است و همین موضوع باعث شده تا ماموران با حساسیت و دقت بیشتری روند آواربرداری را پیش ببرند. بخش عمده آوار تا به حال از محل حادثه خارج شده، اما همچنان دود سفیدی كه از بقایای این حادثه بلند است، یكی از عمده‌ترین موانع پیشروی نیروهای آتش‌نشانی است.

١٥ نكته  از پلاسكویی كه بود

١-  نخستین ساختمان مدرن و مرتفع در تهران
٢-  متشكل از ۱۷ طبقه
٣- اتمام ساخت بنا در سال ١٣٣٩
٤- متراژ زیربنای پلاسكو ٢٩ هزار متر مربع
٥- ٥٩٠ واحد تجاری در این مجتمع وجود داشته است.
٦- ارتفاع ساختمان پلاسكو ٤٢ متر بوده است.
٧- طبقات اول تا چهارم مساحت بیشتری نسبت به سایر طبقات داشته‌اند.
٨- مغازه‌های تك‌فروشی مردانه در طبقات زیر همكف تا سوم قرار داشته و طبقات بعدی تولیدی بوده است.
٩- در طبقه زیر همكف مغازه‌های فروش ما‌هی‌های آكواریومی و وسایل آكواریوم و غذای ماهی فعال بوده‌اند.
١٠- از سال ۱۳۳۹ به مدت سه سال بلندترین ساختمان تهران بود. در سال ۱۳۴۲ ساختمان فعلی بورس تهران با ارتفاع ۶۸ متر عنوان بلندترین ساختمان پایتخت را از پلاسكو گرفت.
١١- ساختمان پلاسكو توسط حبیب‌الله اِلقانیان، رییس انجمن كلیمیان تهران و مالك شركت پلاسكو، بزرگ‌ترین كارخانجات صنایع پلاستیك‌سازی ایران، ساخته‌شد.
١٢- این آسمانخراش تمام فولادی و حتی نمای بیرونی آن كلاف‌كشی و با فولاد بسته شده بود.
١٣- عمر مفید پلاسكو را ۲۰۰ سال تخمین می‌زدند.
١٤- در ابتدای گشایش پاساژ، تهیه‌كنندگان فیلم و شركت‌های مختلف در طبقات اول دفتر گرفته بودند، ولی رفته رفته، این بنگاه‌ها، جای خود را به تولیدی‌ها و تك فروشی‌های پوشاك دادند و حضور صنف پوشاك در این پاساژ تا پایان عمر ساختمان ادامه داشت.
١٥- واحدهای تولیدی پلاسكو به صورت ۱۰۰ درصد، پوشاك داخلی تولید می‌كردند و ارزش اجناس هر واحد تولید به طور میانگین، حدود ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

٣٠٠٠ ساختمان نا ایمن در تهران وجود دارد

 رییس كمیته ایمنی شورای شهر تهران: متاسفانه از ١٧ هزار بازدیدی كه از ساختمان‌های سراسر تهران انجام شده، ٣٠٠٠ ساختمان گزارش غیر ایمن بودن دریافت كرده‌اند. یعنی ٣٠٠٠ ساختمان ناایمن به مانند پلاسكو در تهران است كه سرنوشتی مشابه این سازه خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha