سالانه 17 میلیون و صدهزار نفر بر اثر سكته‌های قلبی و مغزی در جهان فوت می‌كنند كه 82 درصد از این میزان، در كشورهای با درآمد متوسط و پایین اتفاق می‌افتد.

82 درصد مرگ و میرهای قلبی در كشورهای درحال توسعه اتفاق می‌افتد
سلامت نیوز: سالانه 17 میلیون و صدهزار نفر بر اثر سكته‌های قلبی و مغزی در جهان فوت می‌كنند كه 82 درصد از این میزان، در كشورهای با درآمد متوسط و پایین اتفاق می‌افتد.
دكتر حسن آقاجانی فوق‌تخصص قلب، استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران و مدیركل دفتر وزارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در گفتگو با وب‌دا ضمن اعلام این خبر گفت: ریشه سكته‌های قلبی و مغزی تصلب شرایین (آترو اسكلروز) است كه متأسفانه كشور ما دراین خصوص وضعیت نگران‌كننده‌ای دارد.
وی افزود: متأسفانه اغلب مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های قلبی در سنین بازدهی اجتماعی افراد رخ می‌دهد به نحوی كه 80 درصد این مرگ‌ها قبل از سن امید به زندگی است.
وی با اشاره به شعار امسال سازمان جهانی بهداشت (WHO)‌ برای روز جهانی قلب، اظهار داشت: شعار «من در محیط كارم باید قلب خودم را سالم نگه دارم» اشاره به این نكته مهم دارد كه افراد جوامع، بیشتر عمر بیدار خود را در محل كار سپری كرده و حداقل یك وعده غذایی در این شرایط می‌خورند و باید هردوی این موارد را درخصوص پیشگیری از بیماری‌های قلبی كنترل كنند.
این فوق‌تخصص قلب كنترل ریسك فاكتورهای بیماری‌های قلبی را مورد تاكید قرارداد و گفت: اگر هر فردی صبح موقع رفتن به محل كار، یا عصر موقع برگشتن، نیم ساعت پیاده‌روی تند كند به نحوی كه ضربان قلب او تند شود و عرق كند، تا میزان 80 درصد از ابتلا به بیماری‌های قلبی بیمه می‌شود.
وی در خاتمه مصرف میوه و سبزیجات را به عنوان میان وعده غذایی مهم دانست و تصریح كرد: مصرف میوه به عنوان میان وعده غذایی علاوه بر برطرف كردن ضعف بدن در طول روز هنگام كار، موجب كاهش ولع انسان برای خوردن ناهار بیشتر شده و موجب كاهش وزن و سلامت بیشتر قلبی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha