دایی و خواهر زاده که با تصادف ساختگی خودرو زنان تهرانی را مسلحانه سرقت می کردند، سرانجام دستگیر شدند.

عکس/دایی و خواهر زاده سارقان مسلح خودرو زنان تهرانی

سلامت نیوز: دایی و خواهر زاده که با تصادف ساختگی خودرو زنان تهرانی را مسلحانه سرقت می کردند، سرانجام دستگیر شدند.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از میزان،بیستم آذرماه امسال وقوع یک فقره سرقت خودرو به رانندگی یک خانم جوان و به شیوه ایجاد تصادف ساختگی ، به کلانتری 104 عباس آباد اعلام شد.با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت خودرو" و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ویژه سرقت، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

خانم جوان با حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: با خودرو شخصی مگان مشکی در تقاطع قنبرزاده – بزرگراه رسالت مشغول رانندگی بودم که ناگهان یک دستگاه خودرو سمند با دو نفر سرنشین از پشت سر با خودرو بنده تصادف کرد. برای بررسی میزان خسارت ناشی از تصادف از ماشین خود پیاده شدم که ناگهان سرنشین خودرو سمند خودش را به پشت فرمان ماشین من رساند و آن را سرقت کرد. راننده سمند نیز از  سوی اقدام به فرار کرد و من در آن لحظه تنها موفق به برداشتن شماره پلاک خودرو سمند شدم.

با بررسی پلاک بدست آمده از خودروی سمند ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که خودرو دارای سابقه سرقت در شهرستان رامسر است. مالک خودرو سمند ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : برای مسافرت به شهرستان رامسر رفته بودیم.روز دهم شهریور برای تفریح به تله کابین رامسر رفتیم ؛ ماشین را بیرون تله کابین پارک کرده و پس از گذشت حدودا سه ساعت و در زمان مراجعه به محل پارک خودرو ، متوجه شدیم که متأسفانه خودرو به سرقت رفته است. بلافاصله به پاسگاه مراجعه و در این خصوص پرونده ای در پلیس آگاهی شهرستان رامسر تشکیل شد.

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده سرقت خودرو مگان مشکی در پایگاه سوم پلیس آگاهی ، در بررسی جرایم ارتکابی توسط سرنشینان سمند مشخص شد که سرنشینان سمند مسروقه اینبار به شیوه مسلحانه اقدام به سرقت از یک خانم در پوشش مسافرکشی کردند.مالباخته در اظهاراتش عنوان کرده بود:در بلوار میرداماد به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو سمند سفید رنگ شدم.با حرکت خودرو ناگهان سرنشین صندلی جلو با تهدید اسلحه و چاقو اقدام گرفتن گوشی تلفن همراه ، انگشتر طلا ، 300 هزار تومان وجه نقد همراه و در ادامه کارت عابربانک حاوی 13 میلیون تومان و رمز آن کرد. نهایتا مرا در میدان آرژانتین پیاده کرده و با خودرو سمند از محل متواری شدند.

همزمان با رسیدگی به پرونده جرایم ارتکابی توسط سرنشیان خودرو سمند سفید در پایگاه سوم پلیس آگاهی ، پرونده جداگانه ای با موضوع "سرقت مسلحانه توسط سرنشیان خودرو سمند سفید" در اداره یکم پلیس آگاهی و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 تهران، تشکیل شد که با توجه به اهمیت رسیدگی به پرونده سرقت های مسلحانه ، تحقیقات متمرکز جهت دستگیری متهمین پرونده در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه پیدا کرد.

در ادامه رسیدگی به پرونده ی سرقت های مسلحانه توسط سرنشیان خودرو سمند سفید رنگ ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سرقت مسلحانه ی یک دستگاه خودرو سواری سانتافه توسط سرنشنیان خودرو سمند تعقیب آنها صورت گرفته است ؛ شاکی پرونده پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: "به همراه خواهرم به درمانگاه رفته بودیم ؛ پس از انجام اقدامات درمانیِ خواهرم ،خارج شدیم تا به خانه برگردیم ؛ به محض سوار شدن به ماشین ، ناگهان یک جوان حدودا 25 ساله سوار صندلی عقب ماشین شد و اسلحه را به سمت خواهرم گرفت و گفت : "پیاده شوید" ؛ بعد از کمی مقاومت ، این شخص گفت: "حرکت کن" ؛ حدودا سه یا چهار کوچه جلوتر مجددا به من گفت "توقف کن" و در ادامه مرا از ماشین پیاده کرد ؛ زمان پیاده شدن از ماشین ، در ماشین را نبستم تا مجبور شود خواهرم را پیاده کند ؛ پس از پیاده شدن خواهرم ، سارق پشت فرمان ماشین نشست و ماشین را با خودش برد.

در زمان سرقت ماشین متوجه شدم که سارق همدست دیگری دارد که دقیقا پشت سرمان و با یک دستگاه خودرو سمند سفید رنگ به دنبال ما آمده است ؛ پس از سرقت خودرو سانتافه ، خودرو سمند نیز از محل خارج شد که موفق به برداشتن شماره پلاک آن شدم . با مشاهده واحد گشت کلانتری 150 تهرانسر  موضوع را به پلیس اطلاع دادیم ؛ پس از گذشت چند ساعت از سرقت ماشین ، از کلانتری با ما تماس گرفته و عنوان داشتند که خودرو به صورت رها شده در منطقه ستارخان کشف شده اما سارقان اقدام به سرقت محتویات داخل خودرو شامل کیف دستی ام شامل 400 هزار تومان وجه نقد ، مدارک شناسایی ، گوشی تلفن همراه و ... کرده بودند.
 
همزمان با رسیدگی به پرونده ی وقوع سرقت های مسلحانه توسط سرنشینان خودرو سمند سفید رنگ ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که چندین فقره سرقت های خودرو از رانندگان خانم و به شیوه ایجاد تصادف سوری در سطح شهر تهران ، با خودرو مگان مشکی انجام شده است.

یکی از شکات خانم پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت 2 صبح در اتوبان حقانی با خودرو شخصی در حال حرکت بودم که ناگهان یک دستگاه خودرو مگان مشکی با دو سرنشین جوان با من تصادف کرد ؛ به محض توقف جهت بررسی میزان خسارت تصادف، یک نفر از آنها سوار صندلی عقب خودرو ماشین بنده شد و با تهدید چاقو و اسلحه اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه ، کیف حاوی مدارک شناسایی ، وجه نقد و دو حلقه انگشتر طلا همراهم کرد ؛ این شخص پس از انجام سرقت ، به سرعت از ماشین شد و به مراه همدست خود و با خودرو مگان از محل متواری شد.

یکی دیگر از شکات زن که سارقیا قصد سرقت خودرو پرادوی وی را داشته اما موفق به سرقت نشده بودند نیز در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان کرد :ساعت 21 در بزرگراه مدرس ( مسیر شمال به جنوب ) – پس از خروجی پارک وی در حال تردد بودم که ناگهان یک دستگاه خودرو مگان با دو سرنشین [ جوان ] از پشت به ماشین من زد. پس از توقف جهت بررسی میزان خسارت ، به محض پیاده شدن دو سرنشین مگان پیاده متوجه شدم که آنها اسلحه و چاقو در اختیار دارند که بلافاصله سوئیچ ماشین را برداشته و با پای پیاده اقدام به فرار کردم و همزمان سوئیچ ماشین را نیز به داخل تاریکی انداختم ؛ سارقین که موفق به سرقت ماشین نشده بودند ، پس از سرقت کیف دستی ام حاوی مقداری پول وگوشی تلفن همراه ، سوار خودرو مگان مشکی خود شده و دو نفری از محل دور شدند.

در ادامه شناسایی شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت های بعنف و تهدید با سلاح قرار گرفته بودند ، کارآگاهان پایگاه سوم آگاهی موفق به شناسایی مالباخته ای شدند که سارقین علاوه بر سرقت خودرو سواری اسپورتیجِ وی ، او را به شدت و با ضربات متعدد چاقو از ناحیه ران پا مجروح کرده بودند.

با توجه به ادامه اقدامات درمانی روی شاکی پرونده در بیمارستان و عدم امکان حضور وی در پایگاه پلیس آگاهی ، کارآگاهان به بیمارستان محل مداوای مالباخته رفته و تحقیقات از مالباخته را در بیمارستان انجام دادند.چ

 مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت 21 در بزرگراه شهید حقانی – نرسیده به خروجی کتابخانه ملی در حال تردد بودم که ناگهان یک دستگاه خودرو مگان مشکی از قسمت آیینه ی سمت راننده با خودرو من تصادف کرد؛ بواسطه سطحی بودن تصادف ، قصد داشتم تا محل را ترک کنم اما دو سرنشین از سه سرنشین خودرو مگان پس از پیاده شدن از ماشین به سرعت سوار ماشین من شده و همزمان ، یک نفر از آنها با چاقو چندین ضربه شدید به پایم زد ؛ آنها در حین حرکت مرا به بیرون از ماشین پرتاب کرده و پس از آن سرقت خودرو از محل متواری شدند.


همزمان با شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان عمدتا خانم که دقیقا به شیوه و شگرد ایجاد تصادف ساختگی و بعضا در پوشش مسافرکشی مورد سرقت با تهدید سلاح سرد و اسلحه قرار گرفته و در ادامه بررسی های دقیق پلیسی در خصوص اموال سرقت شده از مالباختگان ، کارآگاهان پلیس آگاهی تهران موفق به شناسایی محدوده تردد متهمان در شهرستان شهریار شدند.

با شناسایی محدوده تردد سارقین در شهرستان شهریار ، کارآگاهان پلیس آگاهی با تشکیل چندین تیم نامحسوس به این شهرستان اعزام و طی چندین روز کار شبانه روزی سرانجام موفق به شناسایی خودرو سمند سفید رنگ مسروقه در یکی از کوچه های فرعی در منطقه شادآباد شدند.

با شناسایی خودرو سمند مسروقه ، خودروی مذکور تحت مراقبت نامحسوس کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام، دو جوان حدودا 25 و 30 ساله در زمان سوار شدن به خودرو مسروقه دستگیر شدند  .با دستگیری این دو جوان بنام های سعید 33 ساله و علی 26 ساله، در بازرسی اولیه از آنها یک قبضه سلاح کمری کشف شد.

بلافاصله پس از دستگیری این دو متهم ، بازرسی از مخفیگاه آنها در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت ؛ در بازرسی از مخفیگاه "سعید" و "علی" که دارای نسبت خانوادگی ( دایی و خواهرزاده ) با یکدیگر نیز هستند ، کارآگاهان موفق به کشف مدارک شناسایی و اموال تعدادی از مالباختگان شدند.


دایی و خواهرزاده در همان تحقیقات اولیه عنوان داشتند که دو نفری اقدام به سرقت سمند سفید رنگ از شهرستان رامسر و همچنین سرقت مسلحانه ی خودرو مگان مشکی کرده اند ؛ در ادامه ، سومین عضو گروه به نام حامد -دوست علی – 26 ساله نیز از سوی همدستانش معرفی ، مخفیگاهش در منطقه شادآباد شناسایی و او نیز  دستگیر و بهمراه همدستانش به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

سرهنگ کارآگاه محمد  نادربیگی ، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبرگفت : " با تکمیل تحقیقات از متهمان در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خصوص ارتکاب سرقت های مسلحانه و با توجه به اعتراف صریح متهمان پرونده به ویژه دو متهم اصلی پرونده ( دایی و خواهرزاده ) به دهها سرقت به عنف به شیوه ایجاد تصادف سوری و همچنین در پوشش مسافرکشی با استفاده از خودروهای مسروقه در مناطق مرکزی ، غرب و شمال غرب تهران بویژه از شهروندان خانم ، متهمان جهت ادامه  تحقیقات در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند.

 

سرهنگ نادربیگی با اعلام خبر انتشار بدون پوشش تصاویر دو متهم اصلی پرونده از سوی بازپرس پرونده عنوان داشت:با توجه به اعتراف صریح دو متهم اصلی پرونده به ارتکاب عمده سرقت هایشان به شیوه دو نفره و عدم شناسایی متهم سوم پرونده از سوی تمامی شکات ( دو متهم اصلی پرونده ، تمامی شکات شناسایی شدند ) و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمین اصلی پرونده ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر این دو متهم از سوی بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 34 تهران صادر شده است. لذا از شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر این دو متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha