مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران می‌گوید از روز گذشته 533 نفر از کسبه و کارگران ساختمان پلاسکو برای ثبت نام دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار جنوب غرب تهران مراجعه کرده‌اند.

درخواست 533 کارگر پلاسکو برای مقرری بیکاری/ نام‌نویسی از کارگران پلاسکو ادامه دارد

سلامت نیوز: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران می‌گوید از روز گذشته 533 نفر از کسبه و کارگران ساختمان پلاسکو برای ثبت نام دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار جنوب غرب تهران مراجعه کرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«حاتم شاکرمی» مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران  اظهار داشت: از روز گذشته تاکنون که نامنویسی از کارگران بیکار شده کارگاه‌های ساختمان پلاسکو برای دریافت مقرری بیمه بیکاری آغاز شده است تاکنون  533 نفر از کسبه و کارگران شاغل در این ساختمان ثبت نام کرده‌اند و هم اکنون نیز ثبت نام در اداره کار جنوب غرب تهران ادامه دارد.

شاه کرمی با بیان اینکه مقرری بیکاری این افراد از حداقل دستمزد کمتر نیست،  افزود: مقرری بیکاری کارگران و کسبه ساختمان پلاسکو از همان روز حادثه پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به حضور مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در اداره کار غرب تهران، افزود: سیاست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت از حادثه دیدگان ساختمان پلاسکو است  و آنها هر چه سریعتر به سر کار باز می‌گردنند. ضمن اینکه تمامی حمایت‌های بیمه‌ای از قبیل مقرری بیکاری و مستمری بازماندگان خارج از روال اداری انجام می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با بیان اینکه اولویت به کار گیری کارگران پلاسکو در محل خواهد بود که قرار است به استقرار کارگاه‌های ساختمان پلاسکو اختصاص یابد، تصریح کرد: در این رابطه جلساتی در استانداری تشکیل شده است تا کسبه پلاسکو هر چه سریعتر در مکان‌های جدید مستقر شوند.

وی افزود: تسهیلاتی که به کسبه و کارفرمایان حادثه دیده ساختمان پلاسکو پرداخت می‌شود آنها را تشویق می کند که کارگران را به سر کار خود بازگردانند. ضمن اینکه کارگران و کسبه تمایل دارند که  بازهم کار کنند.

وی با بیان اینکه عده‌ای از حادثه دیدگان نه بیمه اختیاری و نه بیمه اجباری بودند، تصریح کرد: روز گذشته مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در اداره کار جنوب غرب حضور یافت و قرار شد که این افراد نیز ثبت نام شوند و به آنها کد رهگیری داده شود. از هفته آینده نیز روی 200 نفر از این افراد به اداره کار جنوب غرب حضور می‌یابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha