دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 204315

خیلی از زنان و مردان به دلیل چربی صورت دارای منافذ باز و بزرگ هستند و از زیبایی صورتشان کاسته شده است. این موضوع را می‌توان با روش‌های طبیعی در خانه و با کمی صبر و حوصله به تدریج درمان کرد.

چگونه منافذ باز پوست را از بین ببریم؟

سلامت نیوز: خیلی از زنان و مردان به دلیل چربی صورت دارای منافذ باز و بزرگ هستند و از زیبایی صورتشان کاسته شده است. این موضوع را می‌توان با روش‌های طبیعی در خانه و با کمی صبر و حوصله به تدریج درمان کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم آنلاین ، منافذ پوستی در سراسر بدن وجود دارند و یک مسئله بسیار طبیعی هستند، اما بزرگ شدن و نمایان شدن منافذ پوستی، یک امر غیر طبیعی است و از زیبایی صورت می‌کاهد. پوست صورت چرب‌ترین نقطه بدن است و منافذ آن نیز به همین دلیل بیشترین رشد را دارند و بیش از نقاط دیگر بزرگ می‌شوند و به چشم می‌آیند.

دلایل بروز منافذ باز پوستی:

1. در بعضی از افراد این مسئله به دلیل وجود وراثت است.

2. با افزایش سن، از خاصیت ارتجاعی و انعطاف‌پذیری پوست کاسته می‌شود و منافذ به تدریج بزرگ‌تر می‌گردند و پوست نمی‌تواند آن‌ها را به اندازه اولیه خود بازگرداند، به خصوص اگر در رژیم غذایی تمامی مواد مغذی برای پوست مصرف نشود.

3. افرادی که به مدت زیاد در معرض تابش نور خورشید هستند، منافذ باز بزرگ‌تری نیز دارند. این افراد حتما باید از ضدآفتاب برای تمام فصول استفاده کنند، حتی فصل زمستان!

4. وقتی پوست دارای جوش‌های سرسیاه و آکنه است، تمایل دارد تا با بزرگ‌تر کردن منافذ به دفع گرد و خاک و روغن اضافی بپردازد. درباره جوش‌های سرسفید نیز به همین شکل است (ماسک برای درمان جوش سرسیاه و سرسفید). پس با تغذیه مناسب جوش زدن را متوقف کنید.


لایه‌برداری

علاوه بر شستشوی روزانه صورت، هفته‌ای دو مرتبه نیز لایه‌برداری کنید. لایه‌برداری باعث می‌شود که سلول‌های مرده روی سطح پوست کنده شوند و پوست بتواند به طور طبیعی نفس بکشد.

این کار را با یک دستمال تمیز انجام دهید. البته لایه‌برداری با ماسک‌های خانگی نیز می‌تواند مفید باشد، اما حتما بعد از لایه برداری، با یک پارچه تمیز به آرامی روی سطح پوست بکشید تا سلول‌های مرده جدا شوند.


بخور دادن

یک قابلمه آب را روی شعله به جوش آورید و بعد آن را از روی شعله بردارید و در سطح دیگری قرار دهید. چشمان خود را ببندید و صورت خود را روی بخاری که از قابلمه خارج می‌شود، بگیرید. این بخور باعث می‌شود به سرعت گرد و خاک و چربی پوست خارج شود و منافذ بسته شوند.

برای اینکه موهایتان آسیب نبیند، یک حوله روی سرتان بیاندازید. می‌توانید کمی گل ختمی نیز به آب در حال جوش اضافه کنید تا پوستتان نرمی و شفافیت بیشتری پیدا کند.


ماسک صورت

تعداد زیادی ماسک‌های کارخانه‌ای و همچنین ماسک‌های خانگی برای از بین بردن منافذ باز پوست وجود دارند که استفاده از آن‌ها بعد از بخور دادن به پوست، یکی از بهترین روش‌های درمان منافذ باز است.

اگر وقت کافی هم ندارید، لااقل یک بار در هفته این کار را انجام دهید تا نتیجه مثبت بگیرید.


شستشوی صورت

شستشوی منظم روزانه، باعث می‌شود منافذ باز پوست، کوچک‌تر شوند. زیرا این منافذ برای این به وجود آمده‌اند که آلودگی و چربی سطح پوست را بیرون برانند و وقتی شستشو صورت می‌گیرد دیگر نیازی نیست که منافذ این کار را انجام دهند.

به صورت خود آب بزنید و بعد با سرانگشتان، صورت را کمی ماساژ دهید تا آلودگی‌ها خارج شوند. سپس صورت خود را با آب بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید.


مرطوب کننده

گاهی اوقات به دلیل خشکی پوست و یا خشک بودن آب و هوا به خصوص در شب، منافذ باز روی پوست بزرگ‌تر می‌شوند. در این صورت با استفاده از یک مرطوب کننده ساده پوست، می‌توان رطوبت کافی برای پوست را تامین کرد و از رشد منافذ جلوگیری نمود.

هر شب بعد از شستشوی صورت، مقداری کرم مرطوب کننده به روی پوست بمالید. چند مرتبه در هفته از ماسک‌های مرطوب کننده خانگی نیز می‌توان استفاده کرد و پوست را آبرسانی نمود تا خشک نشود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha