در چشم یك لایه شفاف و محافظ به نام ملتحمه وجود دارد. زمانی كه ملتحمه بر اثر عفونت التهاب پیدا كند به آن "كنژنكتیویت " گفته می‌شود كه یكی از بیماری‌های چشم است.

قرمزی چشم بارزترین علامت بیماری "كنژنكتیویت " است
سلامت نیوز: یك فوق تخصص قرنیه چشم گفت: در چشم یك لایه شفاف و محافظ به نام ملتحمه وجود دارد. زمانی كه ملتحمه بر اثر عفونت التهاب پیدا كند به آن "كنژنكتیویت " گفته می‌شود كه یكی از بیماری‌های چشم است.

علیرضا حبیب اللهی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در چشم یك لایه شفاف و محافظ وجود دارد كه سطح داخلی پلك‌ها و روی سفیدی كره چشم را می‌پوشاند، به این لایه "ملتحمه " گفته می‌شود.

وی با بیان اینكه در ملتحمه رگ‌های خونی و گلبول‌های سفید به مقدار زیادی وجود دارد، گفت: این رگ‌ها و سلول‌های دفاعی به میزان قابل توجهی از ورود میكروب‌ها و عوامل بیماری زا به قسمت‌های عمقی چشم جلوگیری می‌كند.

این فوق تخصص قرنیه چشم تصریح كرد: در ملتحمه ترشحاتی وجود دارد كه سطح چشم را نرم و مرطوب می‌كند كه این امر موجب شده حركات چشم در جهات مختلف به راحتی صورت پذیرد.

این فوق تخصص قرنیه چشم كنژنكتیویت را از بیماری‌های ملتحمه چشم دانست و افزود: زمانی كه ملتحمه بر اثر عفونت التهاب پیدا كند به آن "كنژنكتیویت " گفته می‌شود.

وی در مورد علائم كنژنكتیویت تصریح كرد: از آنجایی كه كنژنكتیویت دارای دو نوع عفونی و غیر عفونی است، علایم آن نیز نسبت به نوع آن فرق دارد؛ اما قرمزی چشم از بارزترین علائم این بیماری به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha