معاون مرکز سلامت روانی و اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدامات تیم سلامت روان در حادثه پلاسکو را تشریح کرد.

استقرار ۱۰ تیم سلامت روان در پلاسکو برای مدیریت استرس و کاهش آلام آتش‌نشانان

سلامت نیوز:معاون مرکز سلامت روانی و اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدامات تیم سلامت روان در حادثه پلاسکو را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،علی اسدی  در این خصوص اظهار کرد: ۱۰ تیم سلامت روان با هماهنگی وزارت بهداشت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران برای مدیریت استرس و کاهش آلام ماموران آتش نشانی، اورژانس و کسبه ساختمان پلاسکو و خانواده های مفقودان این حادثه در محدوده این منطقه مستقر شده اند. تیم‌های مدیریت استرس با همکاری استادان روانشناسی و روانپزشکی از جمله دکتر یاسمی، مشاور سابق سازمان بهداشت جهانی از روز پنجشنبه کار خود را برای کاهش و مدیریت استرس حادثه ساختمان پلاسکو شروع کردند. روز پنجشنبه و جمعه  نیز شش  تیم فعال بودند.

وی افزود: روز شنبه تعداد این تیم‌ها با حضور ۲۰ کارشناس سلامت روان در قالب ۱۰ تیم دو نفره افزایش یافت. همچنین بیمارستان روزبه برای ارائه خدمات تخصصی تر روانپزشکی در اماده باش کامل است. در این راستا آماده سازی و آموزش اولیه در خصوص موارد مرتبط با این حادثه صورت گرفته است.

به گفته وی، نظارت برعملکرد درمانی  نیز به صورت مداوم توسط دو استاد آنکال انجام می‌گیرد و موارد ارجاعی سوی تیم های مستقر و سیار محل حادثه، به صورت تمام وقت پذیرش می‌شوند. همچنین جلسه گروهی با مشارکت نمایندگان بهزیستی، سازمان نظام روانشناسی برای گروه امداد، نجات و حریق حاضر درحادثه پلاسکو برگزار شد.

معاون مرکز سلامت روانی و اجتماعی وزارت بهداشت  در ادامه بیان کرد: تیم‌های سلامت روان با حضور در ایستگاه ۶۰ آتش نشانی، ضمن قدردانی از زحمات آتش نشانان و عرض تسلیت، قرار ملاقات با خانواده شهید این پایگاه جهت مداخلات روانی و حمایتی گذاشته شد. از سوی دیگر، با توجه به حضور خانواده‌های مفقودین و شهدا در صحنه حادثه، این تیم‌ها، خدمات لازم را به آنها ارائه می‌دهند و تلاش خود را در فاز حاد به کار بسته‌اند تا از عوارض بلند مدت و گاهی غیرقابل درمان، جلوگیری کنند.
 
ملاقات و گفت‌وگو با خانواده آتش نشان شهید محسن روحانی، آتش نشان مفقود الاثر ایستگاه شماره ۱۳ و برگزاری جلسه گروهی با اعضای تیم و فرمانده آتشنشانی در خصوص تجارب و احساساتشان از روز حادثه و تعامل و ارائه حمایت‌های لازم از همکاران وی نیز بخشی از خدمات تیم‌های کارشناس سلامت روان در حادثه پلاسکو بوده‌است.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha