شنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 20435

آنتی اکسیدان موجود در خشکبار گشوده شدن شریان‌های قلب و مغز را سبب شده و از طرف دیگر به كنترل عملكرد كبد و در نتیجه كنترل و كاهش چربی خون كمك می‌كند.

برای جلوگیری از یبوست خشكبار بخورید
سلامت نیوز: یک فوق تخصص تغذیه گفت: برای تامین نیازهای آنتی اکسیدانی بدن می توان از منابع غذایی موسوم به خشکبار استفاده کرد.

دکتر کیومرث دانشور در گفت‌وگو با  (ایسنا) گفت: خشکبار سرشار از مواد آنتی اکسیدانی است. خشکبارهای نارنجی از جمله برگه آلو، انجیر، توت خشك و ... حجم بیشتری از این مواد را در خود جای می‌دهند.

به گفته این فوق تخصص تغذیه، آنتی اکسیدان موجود در خشکبار گشوده شدن شریان‌های قلب و مغز را سبب شده و از طرف دیگر به كنترل عملكرد كبد و در نتیجه كنترل و كاهش چربی خون كمك می‌كند.

وی گفت: افراد خردسال و یا سالخورده که قادر به مصرف مواد غذایی حاوی فیبر بالا نیستند می‌توانند از خشکبار به عنوان منبعی غذایی استفاده کنند. این مواد غذایی از خواص فیبری برخوردار بوده و در جلوگیری از بروز یبوست موثرند.

دانشور در پایان فیبرها را به دو دسته تقسیم كرد و گفت: آن دسته از فیبرها که به فیبرهای مکانیکی معروفند در غذاهایی وجود دارند که هضم آنها برای خردسالان و افراد سالخورده مشكل‌تر است. اما گروهی دیگر از فیبرها که ژله‌ای بوده و به صورتی فراوان در خشکبار یافت می‌شوند را می‌توان در تمام سنین جایگزین فیبرهای مکانیکی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha