سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 204357

منیزیم از جمله ریزمغذی‌های ضروری است که سلامت بدن را تضمین می‌کند.

چرا منیزیم برای سلامت بدن مفید است؟

سلامت نیوز:منیزیم از جمله ریزمغذی‌های ضروری است که سلامت بدن را تضمین می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، منیزیم برای بسیاری از عملکردهای بدن همچون تنظیم کارکرد اعصاب و ماهیچه‌ها، کنترل سطح قند خون، فشارخون، تولید پروتئین، استخوان و DNA ضروری است.

در صورتی که فردی دچار کمبود منیزیم باشد بهترین روش برای دریافت آن مصرف خوراکی‌های طبیعی حاوی این ماده معدنی است. منیزیم جذب شده به طور طبیعی مضر نیست و مازاد آن از طریق ادرار دفع می‌شود.

مصرف مکمل‌ها هم برای تامین کمبود این ماده معدنی توصیه می‌شود. یکی از این مکمل‌ها منیزیم گلیسینات است. بر خلاف دیگر انواع منیزیم این نوع منیزیم با عوارض جانبی نامطلوب از قبیل ناراحتی دستگاه گوارش همراه نیست.

همچنین افراد مبتلا به مشکلات کلیوی باید پیش از مصرف منیزیم گلیسینات با پزشک مشورت کنند زیرا آنان با صرف بیش از حد منیزیم برای دفع منیزیم مازاد دچار مشکل می‌شوند.

کمبود منیزیم تنها با انجام تست خون و تشخیص پزشک مشخص می‌شود. زیرا مقدار زیادی از مکمل‌های منیزیم می‌تواند موجب بروز عوارض جانبی همچون اسهال، حالت تهوع و درد شکمی شود. علاوه بر این مصرف بیش از حد از این ماده معدنی به ضربان نامرتب قلب و حمله قلبی منجر می‌شود که بسیار خطرناک است.

همچنین منیزیم گلیسینات و دیگر مکمل‌ها ممکن است تاثیرگذاری داروهای دیگر را مختل سازد. این داروها شامل بیسفوسفونات (داروی درمان پوکی استخوان)، آنتی بیوتیک‌ها و دیورتیک‌ها (داروهای ادرارآور) می‌شود.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، مبتلایان به فشارخون بالا یا بیماری‌های قلبی، دیابت نوع دو، پوکی استخوان، سردردهای میگرنی، افسردگی بیش از افراد دیگر از مصرف مکمل‌های منیزیم سود می‌برند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha