سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 204383

در زمان استفاده از تردمیل برخی اشتباهات وجود دارند که دستیابی به نتایج تناسب اندام را کند و یا حتی غیر ممکن می ‌کنند.

7 اشتباه رایج هنگام استفاده از تردمیل

سلامت نیوز:در زمان استفاده از تردمیل برخی اشتباهات وجود دارند که دستیابی به نتایج تناسب اندام را کند و یا حتی غیر ممکن می ‌کنند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،استفاده و کار با تردمیل در نگاه اول ساده و ابتدایی به نظر می رسد، با اینکه به طور کلی این دیدگاه درست است اما با این حال نیاز به رعایت برخی از اصول وجود دارد.

گرم نکردن بدن: هنگامی که بدن برای ورزش کردن آماده نیست، فرد نمی ‌تواند خود را به سرعت تردمیل برساند و به این ترتیب خیلی سریع ورزش را متوقف می ‌کند. گرم کردن مناسب بدن از درد و آسیب دیدگی جلوگیری می‌کند.

نگاه کردن به پاها: کارشناسان می‌ گویند این کار ممکن است به پشت گردنتان فشار وارد کرده و بقیه بدن را از ردیف طبیعی خود خارج کند و موجب شود دچار گودی کمر شوید که این به نوبه خود بر ستون فقرات، ران‌ ها و زانو فشار وارد می ‌کند. هنگام راه رفتن روی تردمیل مستقیم نگاه کنید و شانه‌ هایتان را صاف نگه داشته و به جلو خم نشوید.

قرار دادن تمام سطح کف پا روی تردمیل: با این کار به عضلات خود بیشتر فشار وارد می کنید و با جلو رفتن تسمه تردمیل، به عقب خم می ‌شوید. همچنین این شیوه حرکت باعث می‌ شود تعادل خود را از دست بدهید. تا جایی که می ‌توانید صاف و عمودی بایستید و با حالت طبیعی راه بروید یا بدوید.

برداشتن گام های بلند: باز کردن زیاد قدم‌ها برای طی کردن مسافت بیشتر کارایی ورزش را پایین آورده و فرم بدن را خراب می‌کند. افرادی که قدم‌های بلند برمی‌دارند، با هر قدم به هوا خیز برمی‌دارند. این شیوه راه رفتن انرژی خیلی بیشتری مصرف می‌کند بنابراین نمی‌توانید مدت زیادی ورزش کنید و خطر آسیب نیز بیشتر می‌شود. همچنین ممکن است با چارچوب جلوی تردمیل برخورد کنید که ممکن است باعث زمین خوردنتان شود. موثرترین شیوه دویدن روی تردمیل این است که در هر ثانیه سه قدم بردارید.

نگه داشتن دسته های تردمیل: وقتی بخشی از وزن بدن را بر روی دسته وارد می‌کنید، کالری کمتری می‌سوزانید. در روی سطح شیب‌دار همانند راه رفتن معمولی بر روی تپه حرکت کنید. باید بدنتان تقریبا صاف و عمودی باشد و خمیدگی آن کمتر از 5 درجه باشد، نباید بر روی تردمیل خم شوید و آن را بگیرید. کف پاهایتان باید زیر مرکز ثقل بدنتان روی زمین قرار بگیرد نه خیلی عقب‌تر یا جلوتر از خودتان.

خم شدن به سمت جلو: قوز کردن به جلو ممکن است باعث کج شدن داخلی شکمی یا خم شدن زیادی به جلو شود که موجب از دست رفتن تعادل شما شده و ممکن است کمردرد ایجاد نماید. در حین راه رفتن حالت صاف بدن خود را که شامل درگیری عضلات کمر می‌شود حفظ کنید. اگر نمی‌توانید حالت مناسب بدن را حفظ کنید، سرعت تردمیل را آهسته کنید.

پریدن از روی تردمیل در حال حرکت: ابتدا سرعت تردمیل را کند کنید و سپس از روی تردمیل پایین بیایید. پایین آمدن و پریدن از روی تردمیل در حال حرکت با سرعت زیاد باعث می‌شود که آسیب ببینید و ساق پای شما پیچ بخورد. ممکن است کمی معطل شوید تا حرکت تردمیل آرام شود اما این کار بهتر از آسیب دیدن است.

منبع:prevention

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha