اهانت محض هیات نمایندگان وزارت بهداشت و معاونت درمان دکتر آقا جانی و معاونت پرستاری آقای میرزابیگی در ترک جلسه شورای عالی بیمه که در حضور وزیر محترم رفاه اتفاق افتاد بیش از آنکه توهین محض و بی نزاکتی حرفه ای نسبت به جامعه پرستاری باشد، بی حرمتی به مقام عالی وزارت رفاه بوده است. چراکه نمایندگان پرستاران به دعوت وزارت رفاه و شورای عالی بیمه در این جلسه سرنوشت ساز شرکت کرده بودند.

اهانت هیات نمایندگان وزارت بهداشت با ترک جلسه شورای عالی بیمه /کارشکنی وزارت بهداشت در تصویب تعرفه های پرستاری

سلامت نیوز-*مهوان فلاح: اهانت محض هیات نمایندگان وزارت بهداشت و  معاونت درمان دکتر آقا جانی و معاونت پرستاری آقای میرزابیگی در ترک جلسه شورای عالی بیمه که در حضور وزیر محترم رفاه اتفاق افتاد بیش از آنکه توهین محض و بی نزاکتی حرفه ای نسبت به جامعه پرستاری  باشد، بی حرمتی به مقام عالی وزارت رفاه بوده است. چراکه نمایندگان پرستاران به دعوت وزارت رفاه و شورای عالی بیمه در این جلسه سرنوشت ساز شرکت کرده بودند.

به گزارش سلامت نیوز، از چند ماه پیش جامعه پرستاری کشور با محوریت فعالین صنفی جامعه پرستاری کشور که متشکل ازتمامی طیف های نظام سلامت کشور هستند تصمیم میگیرند در تاریخ دوم بهمن ماه تجمعی مسالمت آمیز و مدیریت شده ای را در لابی و روبروی وزارت بهداشت برگزار کنند تا نشان دهند که از بی توجهی و بی تفاوتی وزارت بهداشت به شدت ناراحت و آزرده خاطرند. که با آتش سوزی ساختمان پلاسکو و شهادت آتش نشانان و اعلام عزای عمومی در همان روز دوم بهمن مصادف گردید. و در جهت همدردی و همدلی با مردم به درخواست سازمان نظام پرستاری و شورای عالی این تجمع لغو گردید. با این اقدام حسن نیت فعالین صنفی جامعه پرستاری کشور بار دیگر بر همگان آشکار گردیدو فتح بابی دیگر برای تعامل و مذاکره باز شد.


 بی توجهی به درخواست های مکرر و به حق پرستاران و ادامه پایمال کردن حقوق کارکنان خدوم جامعه پرستاری و نادیده گرفتن قانون مصوب و مترقی تعرفه گذاری خدمات پرستاری بی عدالتی محض نادیده گرفتن حقوق مردم است چرا که این قانون حقیقتا هم منافع مردم به عنوان گیرندگان نهایی خدمت و هم منافع دولت به عنوان متولی حاکمیتی نظام سلامت و هم منافع بیمه ها را با کاهش ضریب تعرفه پرستاری نسبت به ضریب انجام همان خدمت توسط یک پزشک را در بر می گیرد، که بعضا در بسیاری از موارد آن خدمت توسط همکاران جامعه پرستاری انجام می شود ولی به علت نداشتن کد و تعرفه پرستاری مبلغ پرداختی به حساب پزشک معالج در سیستم HISبخش و بیمارستان ثبت و پرداخت می شود.


بنابراین مخالفت وزارت بهداشت به عنوان وکیل مدافع نظام پزشکی و مسئولان سازمان نظام پرستاری در درجه اول به عنوان مدافع حقوق مردم و سپس وکیل مدافع جامعه پرستاری امری دور از انتظار نیست.


ولی اهانت محض هیات نمایندگان وزارت بهداشت و  معاونت درمان دکتر آقاجانی و معاونت پرستاری آقای میرزابیگی در ترک جلسه شورای عالی بیمه که در حضور وزیر محترم رفاه اتفاق افتاد بیش از آنکه توهین محض و بی نزاکتی حرفه ای نسبت به جامعه پرستاری  باشد، بی حرمتی به مقام عالی وزارت رفاه بوده است. چراکه نمایندگان پرستاران به دعوت وزارت رفاه و شورای عالی بیمه در این جلسه سرنوشت ساز شرکت کرده بودند. هرچند نمایندگان پرستاران به نمایندگی از مجموعه نظام سلامت کشور از این حرکت زشت و دور از ادب اسلامی و انسانی و غیر حرفه ای نمایندگان وزارت بهداشت  از شخص وزیر رفاه و اعضای شورای بیمه عذر خواهی کردند ولی به یاد داشته باشیم که میزبان نمایندگان جامعه پرستاری دراین جلسه وزارت رفاه و شورای عالی بیمه و شخص وزیر رفاه بودند. واین اهانت مستقیم به مقام عالی وزارت رفاه و شورای عالی بیمه بوده است امیدوارم برای اعضا شورای عالی و شخص وزیر رفاه و همچنین کارشناسان و صاحب نظران حوزه نظام سلامت و اصحاب رسانه ثابت شده باشد که چرا وزارت بهداشت برای تصویب تعرفه های خدمات پرستاری کارشکنی می کنند.

به نظر می رسد با این اقدام وزارت بهداشت، شورای عالی بیمه می بایست برای احقاق حق جامعه پرستاری و دلجویی از جامعه خدوم پرستاری در جهت تصویب هرچه زودتر تعرفه های خدمات پرستاری و احقاق حق نادیده گرفته شده پرستاران اقدام عاجلی صورت دهند.

*کارشناس پرستاری /کارشناس ارشد مدیریت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha