چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 204441

یک فوق تخصص ارتوپدی پا و مچ پا، با اعلام این مطلب که تعداد جراحان ارتوپد پا و مچ پا در ایران به انگشتان یک دست می رسد، گفت: آمار تصادفات و آسیب های ورزشی در کشور بالا است.

تنها ۵ جراح ارتوپد پا و مچ پا در ایران داریم

سلامت نیوز:یک فوق تخصص ارتوپدی پا و مچ پا، با اعلام این مطلب که تعداد جراحان ارتوپد پا و مچ پا در ایران به انگشتان یک دست می رسد، گفت: آمار تصادفات و آسیب های ورزشی در کشور بالا است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،دکتر محسن موحدی یگانه در حاشیه برپایی نخستین همایش شیوه های نوین در جراحی پا و مچ پا که در بیمارستان میلاد برگزار شد، افزود: در این همایش برای اولین بار، ۴ جراحی زنده برای جراحان ارتوپد حاضر در سالن جلسات نمایش داده شد.

وی، هدف از انجام این جراحی ها را آموزش تکنیک های  جدید در زمینه جراحی پا و مچ پا عنوان کرد و گفت: این جراحی ها با حضور اساتید مجرب از اروپا و آمریکا انجام شد.

رئیس نخستین همایش شیوه های نوین در جراحی پا و مچ پا با عنوان این مطلب که علم ارتوپدی بسیار وسیع است، ادامه داد: تا کنون جراحی ارتوپدی به صورت عمومی، تدریس و جراحان تربیت می شدند. اما حالا رشته ارتوپدی به صورت فوق تخصصی دنبال می شود و ایران نیز در زمینه جراحان ارتوپدی زانو، مفصل لگن، شانه و دست، از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

موحدی یگانه با اذعان به این مطلب که در زمینه جراحی ارتوپدی پا و مچ پا تعداد انگشت شمار جراح در کشور داریم، گفت: مشکلات در زمینه پا و مچ پا در کشور بسیار زیاد است و می طلبد که افراد بیشتری در این رشته فوق تخصصی ارتوپدی تربیت شوند.

وی با اشاره به آمار بالای تصادفات، آسیب های ورزشی و همچنین ناهنجاری های مادرزادی، افزود: در شرایط کنونی که تعداد جراحان ارتوپد پا و مچ پا در کشور اندک است، ارتوپد جنرال به این گونه بیماران سرویس می دهد.

موحدی یگانه با اشاره به آسیب های ورزشکاران ملی، تاکید کرد: می طلبد که جراح ارتوپد پا و مچ پا در این زمینه ورود کند.

به گفته وی، نیاز کشور حداقل ده ها برابر شدن تعداد ارتوپدهای پا و مچ پا است تا بتواند جوابگوی نیازهای بیماران باشد.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha