آمار درستی از شیوع بیماری‌های روانی در كشور نداریم اما تحقیق برای دستیابی به آمار دقیق این بیماری‌ها در وزارت بهداشت آغاز شده و تا 6ماه آینده نتایج آن منتشر می‌شود.

آمار واقعی شیوع بیماری‌های روانی در كشور نیمه دوم امسال اعلام می‌شود
سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: آمار درستی از شیوع بیماری‌های روانی در كشور نداریم اما تحقیق برای دستیابی به آمار دقیق این بیماری‌ها در وزارت بهداشت آغاز شده و تا 6ماه آینده نتایج آن منتشر می‌شود.

مرضیه وحید دستجردی در گفت‌و‌گو با فارس، درباره شیوع بیماری‌های روانی در كشور و اقدامات وزارت بهداشت برای كنترل این بیماری‌ها توضیح داد: ما هیچ آمار درست و حسابی از شیوع بیماری‌های روانی در كشور نداریم، البته تحقیقات و كارهای خوبی برای به دست آوردن آمار این بیماری‌ها با تصویب شورای معاونان وزارت بهداشت شروع شده است كه امیدواریم نتایج آن تا 6 ماه آ‌ینده استخراج و منتشر شود.

وی ادامه داد: همه آمارهایی كه تاكنون از شیوع بیماری‌های روانی در كشور منتشر شده قدیمی و بعضاً به استناد آمار جهانی است كه در ایران كاربرد ندارد، از جمله آمار شیوع 20 درصدی كه مورد تأیید وزارت بهداشت نیست ما بررسی و تحقیق كشوری را در كل استان‌ها برای به دست آ‌وردن شیوع بیماریهای روانی آغاز كرده‌ایم و آمار مستند وزارت بهداشت محور برنامه‌ریزی‌ها خواهد بود.

وزیر بهداشت گفت: متأسفانه آمارهایی كه تاكنون درباره شیوع بیماری‌های روانی گفته شده هیچكدام مستند نیستند، بیشتر تعمیم آمارهای جهانی است یا آماری است كه در یك بیمارستان یا منطقه گرفته شده و به كل كشور تعمیم داده شده است و این آمارها قابل تعمیم نیستند.

وحید دستجردی درباره اقدامات وزارت بهداشت برای كنترل از بیماری‌های روانی نیز توضیح داد: بسته‌های خدمات سلامت روان در طرح پزشك خانواده اضافه شده و با اجرای این طرح در تمام تیم‌های پزشك خانواده یك نفر روانشناس یا متخصص در زمینه سلامت روان حضور دارد و به 10 هزار نفر جمعیت تحت پوشش هر واحد پزشك خانواده خدمات رسانی می‌كند.

وی گفت: افزایش و تقویت قطب‌های روانپزشكی و تقویت پژوهش‌های حوزه روانپزشكی در كنار افزایش تخت‌های روانپزشكی كه می‌دانیم تعدادشان در كشور كم است از جمله برنامه‌های وزارت بهداشت برای تقویت سلامت روان ایرانیان است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha