رئیس انجمن داروسازان ایران ضمن انتقاد از افزایش مالیات‌ بر داروخانه‌ها گفت: داروخانه‌ها توان پرداخت این مالیات‌ها را ندارند.

انتقاد رئیس انجمن داروسازان به افزایش مالیات داروخانه‌ها

سلامت نیوز: رئیس انجمن داروسازان ایران ضمن انتقاد از افزایش مالیات‌ بر داروخانه‌ها گفت: داروخانه‌ها توان پرداخت این مالیات‌ها را ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر رهبر مژدهی آذر در نشست خبری انجمن داروسازان ایران ضمن تسلیت حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو گفت: ما در این کشور همواره منتظریم تا یک حادثه اتفاق بیفتد و سپس درباره آن مدتی فکر کنیم و بعد هم ممکن است آن را فراموش کنیم. درباره بیمه‌ها نیز سال‌هاست که داروخانه‌ها تحت فشار بودند و بیمه‌ها با تاخیر در پرداخت‌هایشان به خدمات دارویی کشور و سلامت مردم لطمه زده‌اند. ما سال‌هاست که این موضوع را می‌گوییم اما کسی به آن توجه نکرده و هر روز بر مشکلات داروخانه‌ها از این بابت افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اخباری مبنی بر اینکه سه دانشگاه مازندران، اصفهان و مشهد اعلام کردند که از این به بعد خدمات را به صورت نقدی ارائه می‌دهند گفت: حال خانواده‌هایی هستند که حتی نمی‌توانند فرانشیز سهم بیمار را پرداخت کنند و حتی بسیاری از افراد دارو را قبل از خرید قیمت می‌کنند چرا که بودجه‌شان کم است.

مژدهی آذر با بیان اینکه چه کسی باید پاسخگوی کارگران باشد گفت: مشکل بیمه‌ها در کشور بسیار حاد شده و باید کلیه اعضای هیات دولت و مسئولان کشور راه حلی برای آن پیدا کنند. در حال حاضر شاهدیم که ارائه خدمات علمی در داروخانه‌ها کمرنگ شده و همکاران داروساز ما به فروشنده دارو تبدیل شده‌اند و مسبب همه این مشکلات بیمه‌ها هستند.

رئیس انجمن داروسازان ایران یکی دیگر از مشکلات داروخانه‌ها را نحوه برخورد وزارت دارایی با این واحدها دانست و گفت: برخی اعلام می‌کنند که مالیات‌ها باید به حدی افزایش یابد که بتوانیم به جای نفت هزینه کشور را از مالیات‌ها در بیاوریم و بر همین اساس چشمشان را بسته‌اند و از کسبه خرده پا مالیات‌های سنگین اخذ می‌کنند و فکر نمی‌کنند که این کار چه تبعاتی خواهد داشت و حتی می‌تواند هزینه‌های کشور را افزایش دهد.

وی ادامه داد: ما اعلام کردیم که این نحو اخذ مالیات به کسب و کار لطمه می‌زند و در حال حاضر با این مالیات‌ها داروخانه‌ها آسیب می‌بینند. البته ما حاضریم که مالیات‌های ما را مشخص و آن را افزایش دهند اما نمی‌توان مالیات‌هایی را که به صورت نجومی افزایش می‌یابند، پرداخت کرد.

مژدهی‌آذر با بیان اینکه در حال حاضر در اکثر داروخانه‌ها خدمات دارویی مطلوب نیست گفت: این موضوع به نوعی ورشکستگی محسوب می‌شود. چرا که اکنون اکثر داروخانه‌ها فروشنده‌اند و مشتری ندارند. همچنین اکثر همکاران ما بیمه نیستند و باید تا توان دارند در داروخانه کار کنند و این به نوعی ورشکستگی است. داروخانه‌ها اگر قرار باشد با فروش لوازم آرایشی و بهداشتی به مردم کارشان را پیش برند درآمد دارند، اما این درآمد در برابر هزینه‌های سنگین قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha