تحقیق دو دانش آموز دبیرستانی باعث شد شركت بین‌المللی داروسازی "‪ "GlaxoSmithKline‬به دلیل تبلیغات نادرست برای یك نوشیدنی كه مدعی بود سرشار از ویتامین ‪ C‬است، به پرداخت ‪ ۱۵۶‬هزار دلار جریمه شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از ولینگتون، دو دختر دانش آموز نیوزیلندی كه این نوشیدنی موسوم به "ریبنا" را به منظور بررسی ویتامین ‪C‬ موجود در آن بررسی كردند، نشان دادند در این نوشیدنی اثری از ویتامین ‪ C‬وجود ندارد و ادعاهای این شركت بین‌المللی كذب است.

شركت گلاكسواسمیت كلاین به ‪ ۱۵‬مورد اتهام وارده از سوی كمیسیون بازرگانی در مورد تبلیغات نادرست طی سالهای ‪ ۲۰۰۴‬تا ‪ ۲۰۰۶‬اذعان كرده است.

براساس تبلیغات این شركت داروسازی، ریبنا مدتها به عنوان یك نوشیدنی سالم كه حتی بیش از آب پرتقال ویتامین ‪ C‬دارد، به فروش می‌رفت. بطوریكه در تبلیغات آن گفته شده بود در هر یكصد میلی‌گرم ریبنا، ‪ ۷‬میلی‌گرم ویتامین ‪ C‬وجود دارد.

اما دو دختر دانش آموز به نام‌های "آنا دواتاسان" و "جنی سوئو" در یك پروژه تحقیقاتی دبیرستان خود نوشیدنی "ربینا" را آزمایش كردند و دریافتند این نوشیدنی هیچگونه ویتامین ‪ C‬ندارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha