پنجشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 204517

عضو انجمن علمی طب سنتی گفت: توصیه می‌شود سرکه، عرق نعنا، ‌آب و عسل را با هم مخلوط کرده، جوشانده و کف‌گیری کنند تا این معجون قوام آید؛ این شربت برای پاکسازی عروق و تقویت قلب بسیار مؤثر است.

دستور یک نوشیدنی خاص برای تقویت قلب

سلامت نیوز:عضو انجمن علمی طب سنتی گفت: توصیه می‌شود سرکه، عرق نعنا، ‌آب و عسل را با هم مخلوط کرده، جوشانده و کف‌گیری کنند تا این معجون قوام آید؛ این شربت برای پاکسازی عروق و تقویت قلب بسیار مؤثر است.

به گزارش سلامت نیوز، نعمت‌الله مسعودی عضو انجمن علمی طب سنتی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص دستورات طب سنتی برای تقویت قلب، گفت: در حال حاضر مشکلات قلبی و عروقی یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در کشور است. عروق، خادمان قلب هستند و قلب، مغز، کبد سه عضو رئیسه بدن هستند که در صورتی که یکی از آنها درگیر بیماری شود اثرات مخربی را در کل بدن بر جای می‌گذارد.

وی افزود: خشم، غضب و حالات روحی بر روی قلب اثرگذار هستند و می‌توانند آن را ضعیف‌تر کنند. تحقیقات نشان داده است، منشا بیماری‌های قلبی و عروقی در سنین کودکی گذاشته می‌شود و می‌توان گفت، کسی که سکته می‌کند، به دلیل مشکلات دوران کودکی است.

این متخصص طب سنتی گفت: عواملی که سبب بروز بیماری‌های قلبی در بزرگسالی می شود عبارتند از ژنی که از پدر و مادر به کودک ارث می‌رسد، به همین دلیل بعضی استعداد بیماری‌های قلبی و سکته را بیشتر از دیگران دارند، همچنین غذاهای پدر و مادر که اثرات خود را روی جنین می‌گذارد و غذاهای سنین کودکی؛ همه اثرگذار هستند.

مسعودی اضافه کرد: مصرف زیاد روغن نباتی، سبب می‌شود که این روغن در رگ‌ها رسوب کرده و آمار ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی بالاتر رود.

وی ادامه داد: هم اکنون آمار سکته قلبی در کشور ما به 30 سال رسیده و دستوراتی که می‌توان برای تقویت قلب داد، رعایت اصول صحیح سبک زندگی است. وضعیت معده، کبد و روده، همه بر روی قلب اثرگذار هستند.

مسعودی، دستور یک نوشیدنی خاص برای تقویت قلب را ارائه کرد و گفت: توصیه می‌شود سرکه، عرق نعنا و ‌آب هر کدام یک واحد و عسل دو واحد را با هم مخلوط کرده، جوشانده و کف‌گیری کنند تا این معجون قوام آید و مانند دوغ سفت شود. سپس به این معجون آب اضافه شده و مصرف شود. این شربت را در میهمانی‌ها و پذیرایی‌ها به جای نوشیدنی مصرف کنند که برای پاکسازی عروق و تقویت قلب بسیار مؤثر است.

این متخصص طب سنتی در ادامه گفت: این مخلوط باید با آب خورده شود، بدین صورت بعد از اینکه معجون درست شد در آب حل شود، هر کسی می‌تواند به میل خود میزان آب را کم و زیاد کند مثلاً کسانی که ترش‌تر دوست دارد آب آن را کمتر کنند، وقتی عروق پاکسازی شود قلب تقویت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha