عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور با بیان اینکه با تصویب خدمات پرستاری در منزل پرستاران هم در برنامه پزشک خانواده دیده می‌شوند، گفت: هیچ پزشکی به تنهایی نمی‌تواند خدمات سلامت را ارائه دهد.

پرستاران در کنار پزشک خانواده دیده شدند

سلامت نیوز: عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور با بیان اینکه با تصویب خدمات پرستاری در منزل پرستاران هم در برنامه پزشک خانواده دیده می‌شوند، گفت: هیچ پزشکی به تنهایی نمی‌تواند خدمات سلامت را ارائه دهد.

به گزارش سلامت نیوز، علیرضا گچ‌کوبان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، مصوبه اخیر مجلس را مصوبه مناسبی برشمرد و افزود: اما اجرای صحیح آن به شیوه اجرا و مدیریت صحیح آن وابسته است تا این قانون که در برنامه ششم توسعه دیده شده به‌درستی اجرا شود وگرنه چون سنوات گذشته چیزی عاید جامعه پرستاری کشور نخواهد شد.

وی تصویب این قانون را در جهت استقلال و مدرنیزه شدن حرفه پرستاری موثر دانست و گفت: بدین ترتیب و با جدا شدن خدمات پرستاری از پزشکی بار مالی ناشی از ارائه خدمات توسط پزشکان کاسته می‌شود البته این موضوع منوط به پذیرش بیمه‌ها برای پوشش خدمات پرستاری است.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور با بیان اینکه برای اجرای صحیح این خدمات باید ریل‌گذاری به‌درستی انجام شود، یادآور شد: پیش‌نویس شرح وظایف پرستاران پرکتیشینر و متعاقب آن خدمات پرستاری در منزل توسط نظام پرستاری کشور تهیه و برای تصویب نهایی و طرح در کارگروهش و در نهایت ابلاغ به معاونت پرستاری وزارت بهداشت ارسال شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha