سرطان، سومین عامل مرگ در ایران به شمار می‌رود كه علت آن استفاده غیرصحیح از كودهای شیمیایی، مصرف غذاهای آماده و نوشابه‌های گازدار و نیز استعمال سیگار است.

ششمین همایش سالانه انجمن سرطان ایران برگزار می‌شود
سلامت نیوز: ششمین همایش سالانه انجمن سرطان ایران با محوریت عدالت در سلامت و با هدف ارایه جدیدترین روشهای تشخیصی و درمان این بیماری 26 تا 28 آبان ماه امسال در مركز همایش‌های بین‌المللی رازی تهران برپا می‌شود.

به گزارش  ایسنا، دكتر عبدالله فضلعلی زاده رییس انجمن سرطان ایران با اعلام این خبر گفت: سرطان، سومین عامل مرگ در ایران به شمار می‌رود كه علت آن استفاده غیرصحیح از كودهای شیمیایی، مصرف غذاهای آماده و نوشابه‌های گازدار و نیز استعمال سیگار است.

وی كمبود پزشك درمانگر را با وجود توجه دولت به امر سلامت از جمله عواملی برشمرد كه به دلیل وجود نداشتن یك سیستم متمركز ثبت سرطان در كشور، شاهد گسترش روزافزون این بیماری هستیم.

دكتر فضلعلی زاده با تاكید بر اهمیت بیماری سرطان، خاطرنشان كرزد: در ششمین همایش سالانه انجمن سرطان ایران، درمان‌های پیشرفته و سرطان، ‌تغذیه و سرطان، تازه‌های سرطان اطفال و پرستاری در سرطان مورد بحث و هم اندیشی صاحبنظران داخل و خارج كشور قرار می‌گیرد.

وی با تاكید بر كار تیمی پزشكان متخصص در تشخیص و درمان سرطان یادآور شد: از آنجا كه درمان سرطان نیازمند همكاری متخصصان رشته‌های مختلف رادیوتراپی - انكولوژی، جراحی، آسیب شناسی و ... است، یكی از محورهای ششمین همایش سالانه انجمن سرطان را «كار گروهی در تشخیص و درمان سرطان» تشكیل می‌دهد.

دكتر فضلعلی زاده همچنین از نقش اقتصاد و اخلاق در سرطان و رادیولوژی و سرطان (تشخیص و مداخله) به عنوان دیگر مباحث این همایش نام برد.

به گفته وی این همایش كه از سوی انجمن سرطان ایران برپا می‌شود با همكاری استادان مدعو خارج از كشور، مراكز تحقیقات سرطان دانشگاه‌های علوم پزشكی تهران و شهید بهشتی برگزار می‌شود.

دكتر فضلعلی زاده ادامه داد: ششمین همایش انجمن سرطان ایران با حضور متخصصان رادیوتراپی - انكولوژی، هماتولوژی - انكولوژی اطفال و بالغان، مدیكال انكولوژی، جراحی سرطان، سرطان زنان، لاپاراسكوپی، متخصصان داخلی، جراحی عمومی، زنان و زایمان، پزشكی هسته‌ای، پزشكی قانونی، داروسازان و ... برپا می‌شود.

رییس اجمن سرطان یادآور شد: همزمان با برپایی این همایش، نمایشگاه تجهیزات پزشكی و دارویی به معرفی آخرین تجهیزات دارویی و جراحی در این زمینه می‌پردازند.

گفتنی است، علاقمندان به كسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی انجمن سرطان ایران به نشانی www.ica.org.ir مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha