سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 20463

دانشكده طب سنتی و دانشكده داروسازی سنتی برای این تأسیس شده است كه جلوی این قبیل مدعیان را بگیرد و افرادی تربیت شود كه در كار طب سنتی آگاهی و علم داشته باشند و علم خود را به روز كنند و می‌دانند چه می‌كنند و به صورت علمی با قواعد و عوارض داروهایی كه تجویز می‌كنند، آشنا هستند.

مدعیان طب سنتی حتماً باید مجوز قانونی داشته باشند
سلامت نیوز: علی اكبر ولایتی، متخصص تاریخ پزشكی گفت: هر كسی می‌تواند ادعای كند با طب سنتی آشنایی دارد اما اگر كسی مجوز قانونی از وزارت بهداشت یا نظام پزشكی نداشته باشد نباید حق كار داشته باشد زیرا اگر كار طبابت او عوارضی داشت باید به پزشكی قانونی و نظام پزشكی پاسخگو باشد.

علی اكبر ولایتی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: افراد زیادی ممكن است مدعی باشند كه می‌توانند از طریق طب سنتی، بیماران را درمان كنند و به صورت تجربی این كار را آموخته باشند اما این افراد حتماً باید برای مراكز فعالیت خود مجوز قانونی داشته باشند و بتوانند به لحاظ علمی مراجع قانونی را برای كسب مجوز توجیه كنند.

وی در پاسخ به این پرسش كه افراد زیادی هستند كه با ادعای آشنایی با طب سنتی بدون مدرك پزشكی مطب دارند و فعالیت می‌كنند و مطب آنها نیز اتفاقاً خیلی شلوغ است، آیا فعالیت آنان مورد تأیید است، گفت: اگر هر كسی مدعی شد كه می‌تواند كار پزشكی كند كه نباید به او اجازه فعالیت داد.

وی گفت: بالاخره دانشكده طب سنتی و دانشكده داروسازی سنتی برای این تأسیس شده است كه جلوی این قبیل مدعیان را بگیرد و افرادی تربیت شود كه در كار طب سنتی آگاهی و علم داشته باشند و علم خود را به روز كنند و می‌دانند چه می‌كنند و به صورت علمی با قواعد و عوارض داروهایی كه تجویز می‌كنند، آشنا هستند.

ولایتی اضافه كرد: این افراد كسانی هستند كه صلاحیت علمی آنان مورد تأیید مراجع قانونی است و نسبت به كار طبابت خود مسئول و پاسخگو هستند، هر كس كه دارویی تجویز می‌كند اعم از اینكه داروی گیاهی باشد یا ساختگی باید نسبت به عمل و تجویز خود پاسخگو باشد.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: اگر تجویز این فرد باعث شد مشكلی برای مریض پیش بیاید باید برود و در پزشكی قانونی و نظام پزشكی پاسخ بدهد و اگر این فرد پزشك نباشد و مجوز قانونی نداشته باشد،نمی‌تواند پاسخ بدهد و مسئولیت به عهده بگیرد. كسی می‌تواند مسئولیت به عهده بگیرد كه قانون او را به رسمیت بشناسد و حالا اینكه با مدعیان غیر قانونی این كار برخورد نمی‌شود را باید مسئولان پاسخ بدهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha