محققان به این نتیجه رسیده‌اند كه در مورد انسان هم این مورد صدق می‌كند و زنان در دوران بارداری و شیردهی نباید در مصرف غذاهای چرب، شور و شیرین زیاده روی كنند.

خوردن هله هوله در دوران بارداری خطر چاقی كودكان را افزایش می‌دهد
سلامت نیوز: كارشناس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: مصرف زیاد هله هوله‌ در دوران بادراری و شیردهی به كنترل طبیعی اشتهای كودكان لطمه می‌زند و این كودكان شانس بیشتری برای ابتلا به چاقی، بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت دارند.

زهرا عبداللهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: مطالعات اخیر نشان داده است زنانی كه در دوران بارداری و شیردهی هله هوله مصرف می‌كنند، خطر چاقی در كودكانشان افزایش پیدا می‌كند.

وی گفت: محققان دریافته‌اند كه اگر در برنامه غذایی موش‌های حامله و شیرده موادغذایی مثل بیسكویت، دونات، چیپس سیب زمینی و شیرینی گنجانده شود، نوزادان این موش‌ها در مقایسه با موش‌هایی كه هله هوله نخورده بودند، چاق‌تر شده‌اند.

كارشناس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: محققان به این نتیجه رسیده‌اند كه در مورد انسان هم این مورد صدق می‌كند و زنان در دوران بارداری و شیردهی نباید در مصرف غذاهای چرب، شور و شیرین زیاده روی كنند.

عبداللهی گفت: مصرف مقادیر زیاد هله هوله‌های تجارتی در دوران بادراری و شیردهی می‌تواند به كنترل طبیعی اشتهای كودكان لطمه زده و ذائقه آنها را به مصرف غذاهای شور، چرب و شیرین عادات دهد.

وی ااضفه كرد: این كودكان در دوران بزرگسالی شانس بیشتری برای ابتلا به چاقی، بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha