سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 20468

نوع چربی و افزودنیها در كنسروها مهم است چرا كه محتویات آن‌ها تازه نیستند. بنابراین برای كودكان، سالمندان و بیماران نیازمند غذای تازه ممكن است چندان مناسب نباشد.

از مصرف روغن كنسرو تن ماهی خودداری كنید
سلامت نیوز: یك كارشناس ارشد تغذیه با تاكید بر این كه در تهیه كنسرو تن ماهی از روغن و نمك استفاده می‌شود، افزود: به علت نوع این مواد به هیچ وجه نباید از روغن كنسرو تن ماهی استفاده كرد چرا كه روغن آن ممكن است حاوی اسیدهای چرب ترانس باشد.

خدیجه رحمانی در گفت وگو با (ایسنا)، با بیان این كه ویتامین‌های ناپایدار در كنسروها وجود ندارد، افزود: ویتامین‌های C، اسید فولیك، B12, B6, B2, B1 و ویتامین A با منبع گیاهی در برابر حرارت ناپایدار هستند و در كنسروها وجود ندارند. اما كنسروها حاوی پروتئین، كربوهیدراتها و مواد معدنی ویتامین‌های مقاوم هستند.

این كارشناس ارشد تغذیه تاكید كرد: نوع چربی و افزودنیها در كنسروها مهم است چرا كه محتویات آن‌ها تازه نیستند. بنابراین برای كودكان، سالمندان و بیماران نیازمند غذای تازه ممكن است چندان مناسب نباشد.

وی با تاكید بر ضرورت جوشاندن هر نوع كنسرو پیش از مصرف گفت: همه كنسروها باید پیش از مصرف به مدت 20 دقیقه در آب جوش حرارت داده شوند زیرا به علت نگهداری آنها در انبارها، امكان آلودگی بیرونی آنها خیلی زیاد است.

این كارشناس ارشد تغذیه درباره نحوه استفاده از كنسروها پس از باز كردن در آنها اظهار كرد: باقیمانده كنسرو پس از مصرف در ظرف شیشه‌ای درپوش دار ریخته و در یخچال نگهداری شود چون احتمال آلوده شدن محتویات كنسرو به سطوح داخلی ظرف كنسرو وجود دارد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha