یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت:شیوع و بروز آنفولانزا به چند عامل بستگی دارد که برای پیشگیری از این ویروس باید نکاتی را رعایت کرد.

عوامل شیوع آنفولانزا را بشناسید

سلامت نیوز: رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت:شیوع و بروز آنفولانزا به چند عامل بستگی دارد که برای پیشگیری از این ویروس باید نکاتی را رعایت کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،محمود سروش رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت  اظهار داشت:ما در انتظار موج جدیدی از آنفولانزا در کشور هستیم و امیدواریم این موج از بیماری به هیچ وجه شیوع پیدا نکند.

وی افزود:شیوع و بروز  آنفولانزا به چند عامل بستگی دارد که از جمله این عوامل می توان به برودت و سرمای شدید هوا،عدم دقت و بی توجهی گروه آسیب پذیر  و همچنین عدم خود مراقبتی اشاره کرد.

رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به عامل برودت هوا در بروز موج آنفولانزا گفت:فصل سرما باعث می شود تا ویروس ها تکثیر پیدا کنند.

سروش با بیان اینکه اوایل شهریور و مهر ماه زمان مناسبی برای ایمن سازی سیستم بدن است بیان داشت:توصیه می شود بیماران دیابتی، قلبی،کلیوی ،تنفسی ،عضو پیوندی،بیماران تحت شیمی درمانی، افراد چاق ،زنان باردار ، افرادی که از ضعف ایمنی بدن برخوردار و آسیب پذیر هستند و همچنین سن بیش از 65 سال   در این فصل ها مراقبت های بیشتری از خود داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اصول حفاظت و خود مراقبتی افراد آسیب پذیر اظهار داشت:این افراد بهتر است مصرف مایعات را فراموش نکنند.همچنین استراحت کافی داشته باشند و در جمعیت متراکم وارد نشوند.همچنین یکی از اصول خود مراقبتی برای همه افراد زدن واکسن آنفولانزا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha