سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۶
کد خبر: 20470

طبق آمار سال 88 بیشترین علل مرگ و میر كودكان زیر پنج سال به ترتیب ابتلا به ناهنجاری مادرزادی و كروموزمی (20 درصد)، حوادث و سوانح غیرعمدی(19 درصد)، بیماری‌های دستگاه تنفسی ( 15 درصد)، بیماری‌های عفونی و انگلی(10 درصد)، بیماری‌های قلبی عروقی(9 درصد) و بیماری‌های دستگاه عصبی(6 درصد) بوده است.

هر روز یك مادر در ایران می‌میرد
سلامت نیوز: مدیر كل دفتر سلامت و جمعیت خانواده‌ و مدارس وزارت بهداشت، گفت: : در ایران در روز یك مادر فوت می‌كند و ما در تلاش هستیم تا این آمار را كاهش دهیم تا زمانی برسد كه هیچ مادری فوت نكند، چون فوت مادر باعث از هم پاشیدن نهاد خانواده‌ می‌شود. بنابراین از سال جاری آموزش‌های قبل از ازدواج و جنسی به همه زوج‌ها داده می‌شود.
به گزارش  ایلنا، اسماعیل مطلق در نشست خبری روز جهانی كودك، اظهار كرد: كاهش مرگ و میر كودكان فقط برعهده وزارت بهداشت نیست و در چند سال اخیر سازمان‌های دیگر مانند وزارت آموزش و پرورش، دادگستری، شهرداری‌ها، نیروی انتظامی، یونیسف و سازمان‌های بین‌المللی دیگر در این زمینه همكاری می‌كنند كه از زمان شروع این همكاری شاهد كاهش مرگ و میر كودكان در ایران هستیم.
وی افزود: طبق آمار سال 88 بیشترین علل مرگ و میر كودكان زیر پنج سال به ترتیب ابتلا به ناهنجاری مادرزادی و كروموزمی (20 درصد)، حوادث و سوانح غیرعمدی(19 درصد)، بیماری‌های دستگاه تنفسی ( 15 درصد)، بیماری‌های عفونی و انگلی(10 درصد)، بیماری‌های قلبی عروقی(9 درصد) و بیماری‌های دستگاه عصبی(6 درصد) بوده است.
مدیركل دفتر سلامت و جمعیت خانواده‌ و مدارس وزارت بهداشت درباره سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران برای بهبود سلامت عمومی و كاهش مرگ و میر كودكان اظهار كرد: در برنامه‌های پنج ساله اول تا پنجم این سیاست دنبال شد كه از جمله دستاوردهای آن می‌توان به تدوین اجرای برنامه مدیریت یكپارچه ناخوشی‌های كودكان در كشور، تدوین و اجرای برنامه مدیریت یك پارچه كودك سالم، افزایش تعداد بیمارستان‌های دوستدار مادر و كودك، گسترش تغذیه خوب بین زنان باردار، توجه بیشتر به منحنی رشد كودكان و كنترل بیماری‌های عفونی و غیرعفونی اشاره كرد.
مدیر كل دفتر سلامت و جمعیت خانواده‌ و مدارس وزارت بهداشت با تاكید بر این كه پس از زایمان مادر بلافاصله تمام نوزادان و كودكان از نظر بیماری‌های تیروئیدی بررسی می‌شوند، تاكید كرد : یك میلیون تولد در سال گذشته در این زمینه بررسی شد كه كمتر از چهار هزار نفر آن‌ها دچار بیماری‌های تیروئیدی بودند و این تعداد تحت درمان قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha