سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 20471

بر اساس آمار ثبت شده در نظام مراقبت كشور حدود 42 درصد حوادث برای افراد زیر 19 سال در منزل، 6/39 درصد در معابر ترافیكی، 4/3 درصد حوادث در اماكن شغلی، 9/2 درصد در اماكن آموزشی، 7/2 درصد در اماكن عمومی، 9/3 درصد در مكان‌های نامشخص و4/2 درصد در سایر مكان‌ها رخ می‌دهد.

سلامت نیوز: رییس مركز اورژانس و فوریت‌های پزشكی وزارت بهداشت گفت: بر اساس آمار ثبت شده در نظام مراقبت كشور حدود 42 درصد حوادث برای افراد زیر 19 سال در منزل و مابقی به ترتیب در معابر ترافیكی، اماكن شغلی، اماكن آموزشی، اماكن عمومی و مكان‌های نامشخص رخ می‌دهد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا معصومی در نشست خبری كه به مناسبت روز جهانی كودك برگزار شد، افزود: به دلیل نا مناسب بودن وضعیت ایمنی منازل، كودكان بیشتر در معرض حوادث هستند،در واقع آنان از سال اول زندگی دچار حوادث می‌شوند.
وی ادامه داد: بر اساس آمار ثبت شده در نظام مراقبت كشور حدود 42 درصد حوادث برای افراد زیر 19 سال در منزل، 6/39 درصد در معابر ترافیكی، 4/3 درصد حوادث در اماكن شغلی، 9/2 درصد در اماكن آموزشی، 7/2 درصد در اماكن عمومی، 9/3 درصد در مكان‌های نامشخص و4/2 درصد در سایر مكان‌ها رخ می‌دهد.
معصومی از معرفی تهران به عنوان نخستین كلانشهرایمن درجهان تا پایان سال90خبر داد و گفت: طبق این برنامه فعالیت‌های سازمان‌های مختلف در شهرستان‌ها هماهنگ می‌شود و بر فعال كردن استانداری‌ها و فرمانداری‌ها تمركز ‌كرده‌اند.
رییس مركز اورژانس و فوریت‌های پزشكی وزارت بهداشت گفت: حدود 6 میلیون نفر در دنیا سالانه بر اثر حوادث فوت می‌كنند كه حدود 10 درصد كل مرگ و میرها را تشكیل می‌دهد.
وی با اشاره به الگوی اپیدمیولوژیك رخداد حوادث در كودكان و نوجوانان زیر 19 سال، گفت: 2/28 درصد حوادث رخ داده برای آنان ترافیكی، 5/13 درصد ناشی از سقوط ، 8/3 درصد ناشی از خشونت، 8/3 درصد ناشی از خودآزاری، 1/5 درصد به علت مسمومیت، 1/6 درصد به علت سوختگی ناشی از آتش و 1/28 درصد ناشی از ضربه و برخورد با اجسام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha