گفتار درمانی هم در این شرایط می‌تواند كمك كند اما در صورت افسردگی حاد مهمترین چیزی كه به بیمار كمك می‌كند، دارو است.

دستورالعمل‌های جدید انجمن روانشناسی آمریكا برای درمان افسردگی منتشر شد
سلامت نیوز: انجمن روانشناسی آمریكا در گزارشی تازه دستورالعمل‌های جدیدی را برای درمان افسردگی منتشر كرده است.

به گزارش  ایسنا، این دستورالعمل‌های به روز شده برای درمان افسردگی بالینی شامل استفاده از دارو، گفتار درمانی، ورزش و طب جایگزین و هم چنین تاكید به پزشكان برای ارزیابی دقیق‌تر علائم و درمانهای مناسب برای بیماران هستند. پس از 10 سال این اولین بار است كه دستورالعمل فوق به روز می‌شود.

زوئل یاگر، پزشك و استاد روانشناسی دانشكده پزشكی دانشگاه كلورادو و رییس انجمن روانشناسی آمریكا در این باره تاكید كرد: پیش از انتشار دستورالعمل‌های جدید یك هیات مستقل از كارشناسان درمان افسردگی بدون هیچ وابستگی به صنایع دستورالعمل‌ها را برای جستجوی هرگونه تعصب احتمالی بازبینی كرده‌اند.

به گزارش سایت پزشكی وبمد هلت، نسخه نهایی شامل اصلاحات و ارزش گذاری روی بهترین روش برای درمان افسردگی است.

طبق گزارش هفته جاری مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا، نزدیك به یك نفر از هر 10 آمریكایی به افسردگی مبتلا است. در این دستورالعمل جدید به طور خلاصه آمده است كه برای افسردگی خفیف تا متوسط، گفتار درمانی بویژه رفتار درمانی شناختی و درمان بین فردی می‌تواند به كاهش علائم افسردگی كمك كرده و این افراد را آماده كند كه در آینده كمتر در برابر افسردگی آسیب پذیر باشند.

همچنین شواهد پزشكی مناسبی در دست است كه نشان می‌دهد: برای این بیماران تجویز داروهای ضد افسردگی هم مفید است. همچنین در شرایط حادتر و جدی‌تر بیماری، تجویز داروهای مناسب ضد افسردگی واقعا حائز اهمیت است.

گفتار درمانی هم در این شرایط می‌تواند كمك كند اما در صورت افسردگی حاد مهمترین چیزی كه به بیمار كمك می‌كند، دارو است. بعلاوه، نكات خاص در دستورالعمل درمان افسردگی شامل توجه به بیماری در شرایطی است كه به روشهای معمول مقاوم است و جواب نمی‌دهد. در این وضعیت شوك درمانی یا ECT توصیه می‌شود كه شامل عبور جریان برق از میان مغز برای تغییر در تركیبات شیمیایی مغز و كاهش علائم بیماری است.

شرح این دستورالعملهای جدید در سایت انجمن روانشناسی آمریكا منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha