حضور نیروی انتظامی در بیمارستان‌های تهران كاملا هماهنگ شد وی همچنین از برگزاری جلسه هماهنگی با نیروی انتظامی به منظور تامین امنیت كادر ارایه كننده خدمات در بیمارستان‌ها خبر داد و افزود: به این منظور جلسه‌ای با حضور معاونان مربوطه در وزارت بهداشت و نیروی انتظامی برگزار و توافق‌های خوبی حاصل شد.

 سلامت نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت از ابلاغ بخشنامه حفاظت و تامین امنیت پرسنل ارائه كننده خدمت در بیمارستان‌ها خبر داد. دكتر حسن امامی رضوی گفت: بخشنامه حفاظت و تامین امنیت پرسنل بیمارستان‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور ابلاغ شد.
حضور نیروی انتظامی در بیمارستان‌های تهران كاملا هماهنگ شد وی همچنین از برگزاری جلسه هماهنگی با نیروی انتظامی به منظور تامین امنیت كادر ارایه كننده خدمات در بیمارستان‌ها خبر داد و افزود: به این منظور جلسه‌ای با حضور معاونان مربوطه در وزارت بهداشت و نیروی انتظامی برگزار و توافق‌های خوبی حاصل شد. بر اساس این توافقات، حضور نیروی انتظامی حداقل در بیمارستان‌های سطح شهر تهران كاملا هماهنگ شد.
امامی رضوی با بیان این كه پیش از این برخی بیمارستان‌های دولتی قراردادهایی با نیروی انتظامی داشتند، ادامه داد: قرارداد این قبیل بیمارستان‌ها برقرار است و دیگر بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان‌های مناطق حساس مكلف به انعقاد قرارداد با نیروی انتظامی شدند تا به صورت خرید خدمت از حضور نیروی انتظامی استفاده كنند.
پیش از این نیز معاون درمان وزارت بهداشت با ابراز نارضایتی از آنچه كه قوانین بازدارنده و عوامل اجرایی بازدارنده به منظور رسیدگی به شكایات پرسنل درمانی و از جمله «پرستاران»، چندان در كشور وجود ندارد، به ایسنا گفت: اگر پرستاران یا كادر درمانی شكایتی از نحوه برخورد بیماران داشته باشند، برخورد جدی با این موضوع صورت نمی‌گیرد و مانند دیگر موارد، روال عادی شكایت طی می‌شود. این در حالی است كه بیمارستان محیطی امن برای رسیدگی به بیمار است و همه جای دنیا تاكید دارند كه باید سكوت در محیط بیمارستان رعایت شود.
وجود قوانین بازدارنده جدی می‌تواند در جلوگیری از ایجاد برخورد و تنش در محیط بیمارستان‌ها بسیار بكاهد. در این زمینه نهادهای مسوول باید جدی برخورد كنند تا این مسایل كمتر اتفاق بیفتد.
 وی در این باره ادامه داد: اگر قوانین بازدارنده در این زمینه وجود داشته باشد و برخورد امنیتی و حقوقی به صورت جدی دنبال شود، دیگر كسی جرات نمی‌كند در بیمارستان‌ها درگیری ایجاد كند. بنابراین لازم است نهادهای حمایت كننده بیمارستان‌ها را به عنوان نقطه امن بشناسند و كمك كنند كه امنیت برای پرسنل درمانی برقرار شود. وزارت بهداشت پیشنهادات و اقدامات لازم در این زمینه را ارائه داده و مكاتبات لازم با دیگر دستگاه‌ها را انجام داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha