محققان دریافته اند که چرا رژیم غذایی سرشار از غلات کامل و فیبر ممکن است موجب کاهش ریسک برخی انواع سرطان روده شود.

رژیم غذایی دارای غلات ریسک سرطان روده را کاهش می دهد

سلامت نیوز:محققان دریافته اند که چرا رژیم غذایی سرشار از غلات کامل و فیبر ممکن است موجب کاهش ریسک برخی انواع سرطان روده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، به گفته محققان تیم تحقیق بوستون، به نظر می رسد مکانیسم این رابطه ناشی از یک نوع باکتری روده باشد.

آنها به بررسی Fusobacterium nucleatum که در بین صدها نوع باکتری موجود در روده بزرگ است، پرداختند. محققان بر این باورند که این باکتری در بروز سرطان روده نقش دارد.

محققان رژیم غذایی بیش از ۱۳۷ هزار نفر را برای چندین دهه پیگیری کردند و نمونه تومور روده بیش از ۱۰۰۰ نفر را بررسی کردند.

آنها دریافتند افرادی که از رژیم غذایی سرشار از غلات کامل و فیبر پیروی می کردند از ریسک پایین تر ابتلا به سرطان روده با وجود باکتری F. nucleatum روبرو بودند، اما در مورد سایر سرطان های روده بدون وجود این باکتری، چنین رابطه ای یافت نشد.

دکتر شوجی اوگینو، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «اگرچه تحقیق ما فقط مربوط به یک نوع باکتری بود، اما به یک پدیده بسیار گسترده تر اشاره دارد و اینکه باکتری های روده می توانند همراه با رژیم غذایی، ریسک برخی انواع سرطان روده را کاهش یا افزایش دهند.»

وی در ادامه افزود: «یافته های ما نشاندهنده توانایی رژیم غذایی بر تاثیرگذاری بر ریسک ابتلا به برخی انواع سرطان روده بواسطه تاثیر بر باکتری درون روده است.»

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha