در حال حاضر 200 مركز روزانه همراه با 150 مركز شبانه‌روزی در حوزه سالمندان در كشور فعالیت می‌كنند همچنین سازمان بهزیستی در نظر دارد با همكاری بخش خصوصی، مراكز نگهداری روزانه سالمندان را افزایش دهد.

مراكز نگهداری روزانه سالمندان تا پایان سال افزایش می‌یابد
سلامت نیوز: سرپرست سازمان بهزیستی كشور گفت: با توجه به افزایش تعداد سالمندان در جامعه، مراكز نگهداری روزانه سالمندان برای خدمت و ارائه برنامه‌های فرهنگی، هنری و زیارتی به این قشر تا پایان سال افزایش می‌یابد.

به گزارش فارس احمد اسفندیاری در همایش گرامیداشت سالمندان كه در سالن نگین برگزار شد، با اشاره به اینكه خدمت به سالمند فقط به یك موضوع خلاصه نمی‌شود، اظهار داشت: ارائه برنامه‌های متنوع معیشتی، فرهنگی و هنری فقط بخشی از برنامه‌های ارائه‌شده به سالمندان است.

وی تصریح كرد: سازمان بهزیستی به عنوان یك دستگاه حمایتی، وظایفی را در قبال قشر سالمند دارد؛ به طوری كه در حال حاضر وضعیت سالمندان در كشور ما نسبت به كشورهای دیگر مناسب‌تر است.

اسفندیاری با بیان اینكه در حال حاضر جمعیت كشور رو به افزایش است، افزود: با توجه به افزایش جمعیت، تعداد سالمندان نیز در كشور رو به افزایش است و این موضوع می‌طلبد تمام دستگاه‌ها در كشور به ارائه خدمت به سالمندان بپردازند.

سرپرست سازمان بهزیستی كشور اضافه كرد: در حال حاضر دبیرخانه شورای ملی سالمندان كه در آن وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف همكاری می‌كنند به ارائه برنامه‌های متنوع برای سالمندان پرداخته است.

وی ادامه داد: تمام سالمندان می‌توانند به طور رایگان تحت پوشش بیمه ایرانیان قرار بگیرند و از خدمات بیمه‌ای استفاده كنند.

اسفندیاری از حمایت‌های وزیر رفاه از قشر سالمند خبر داد و گفت: در دبیرخانه شورای ملی سالمندان كه ریاست آن بر عهده وزیر رفاه است، برنامه‌های خاصی برای قشر سالمند در نظر گرفته شده است كه این برنامه‌ها می‌تواند در بهبود وضعیت سالمندان تأثیرگذار باشد.

وی بیان داشت: تقویت مراكز نگهداری روزانه و افزایش آنها از جمله برنامه‌های سازمان بهزیستی است كه این مراكز می‌تواند اوقات فراغت سالمندان را به نحو مناسبی پر كند.

سرپرست سازمان بهزیستی كشور افزود: در حال حاضر 200 مركز روزانه همراه با 150 مركز شبانه‌روزی در حوزه سالمندان در كشور فعالیت می‌كنند همچنین سازمان بهزیستی در نظر دارد با همكاری بخش خصوصی، مراكز نگهداری روزانه سالمندان را افزایش دهد.

به گزارش «توانا»، در پایان این مراسم از تعدادی از سالمندان برتر و چند نفر از مادران و پدران شهید قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha