دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

تحقیقات نشان می‌دهد آنتی‌بیوتیک مورد استفاده برای درمان سل این قابلیت را دارد که اختلال‌های اجتماعی مرتبط با اختلال طیفی اوتیسم را بهبود دهد.

کمک به درمان اوتیسم با داروی سل

سلامت نیوز:تحقیقات نشان می‌دهد آنتی‌بیوتیک مورد استفاده برای درمان سل این قابلیت را دارد که اختلال‌های اجتماعی مرتبط با اختلال طیفی اوتیسم را بهبود دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مطالعه جدید حاکیست داروی "دی – سیکلوسرین" کارکرد ژن مرتبط با اوتیسم به نام PCDH10 را تقویت کرده و اختلال‌های مهارت اجتماعی را در موش‌های آزمایشگاهی بهبود می‌دهد.

پروفسور "ادوارد برودکین" از دانشگاه پنسیلوانیا و محقق ارشد این مطالعه گفت: ژن PCDH10 در بخشی از مغز است که با اختلال‌های رفتاری و اجتماعی مبتلایان به اوتیسم ارتباط دارد.

اختلال اوتیسم موجب بروز مشکلات در فرآیند رشد فرد شده و با اختلال‌هایی در مهارت‌های اجتماعی، ارتباطی و رفتاری شناخته می‌شود. در حالی که علت دقیق اوتیسم مشخص نیست مطالعات نشان می‌دهد که ژنتیک نقش مهمی دارد و یکی از ژن‌های تاثیرگذار در این زمینه PCDH10 است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، هرچند هنوز به طور دقیق مشخص نیست چگونه این ژن بر فعالیت تورمی در مغز و رفتارهای اجتماعی تاثیر می‌گذارد.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha