دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 204799

محققان دانمارکی دریافتند که فوتبال بازی کردن می‌تواند به اندازه مصرف دارو در کاهش فشار خون بانوان موثر باشد.

فوتبال، فشار خون زنان را کاهش می‌دهد

سلامت نیوز: محققان دانمارکی دریافتند که فوتبال بازی کردن می‌تواند به اندازه مصرف دارو در کاهش فشار خون بانوان موثر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از سایت MNT، بررسی‌های محققان دانشگاه دانمارک جنوبی نشان داده است که یک ساعت تمرین فوتبال دو تا سه بار در هفته می‌تواند فشار خون را کاهش دهد. در کنار این فایده،‌ تمرین فوتبال درصد چربی بدون را نیز کمتر می‌کند و تراکم استخوان را افزایش می‌دهد.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: مطالعات ما نشان داده است زنانی که ورزش نمی‌کنند و فشار خون بالا دارند بعد از تمرین فوتبال کاهش فشار خون زیادی را تجربه می‌کنند. فوتبال می‌تواند به اندازه دارو در کاهش خون بانوان موثر باشد. مطالعات پیش از این نیز نشان داده است که فوتبال بازی کردن می‌تواند از بیماری‌های خاصی مانند بیماری‌های قلبی نیز پیشگیری کند.

برای فوتبال باید افراد تمرین‌هایی با شدت زیاد و قدرتی را انجام دهند. یکی از محققان در این باره افزود: ما در حال حاضر تلاش می‌کنیم تا از بیماری های قلبی و عروقی و مرگ بر آنها کم کنیم. یک چهارم مرگ‌ها در دانمارک بر اثر این نوع بیماری‌ها هستند. فشار خون بالا یکی از فاکتورهای خطرناک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha