در حال حاضر در كشور مسمومیت كودكان با مواد مخدر یكی از خطرات شایع است كه جان آنها را تهدید می‌كند.

مسمومیت با كریستال و شیشه در بین كوكان زیاد شده است
سلامت نیوز: استاد‌یار دانشگاه شهید بهشتی گفت« مسمومیت كودكان با مواد مخدر یكی از خطرات شایع است ودر حال حاضر مسمومیت با مواد محرك‌زا نظیر كریستال و شیشه در كوكان زیاد شده است.

فریبا فرنقی در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: در حال حاضر در كشور مسمومیت كودكان با مواد مخدر یكی از خطرات شایع است كه جان آنها را تهدید می‌كند.

وی با اشاره به اینكه متادون هم‌اكنون مانند مواد مخدر خطرناك است و عامل اصلی مسمومیت در كودكان به شمار می‌رود، افزود: در گذشته مسمومیت با مواد مخدر نظیر تریاك و هروئین بیشتر بود اما در حال حاضر مسمومیت با مواد محرك نظیر كریستال و شیشه در كوكان زیاد شده است.

استادیار بیماری‌های كودكان دانشگاه شهید بهشتی، خانواده را مقصر اصلی مسمومیت كودكان با مواد مخدر و محرك‌زا دانست و گفت: در خانواده‌هایی كه این نوع از مواد توسط اعضای آن مصرف می‌شود، مسمومیت كودك این خانواده‌ها بیشتر است زیرا مواد در دسترس كودك است و این در حالی است كه كودك قادر به تشخیص مواد نیست و آن را می‌خورد كه همین مسئله موجب مسمومیت وی می‌شود.

فرنقی در ادامه این مطلب با اشاره به اینكه مسمومیت با مواد مخدر در كودكان می‌تواند منجر به مرگ شود، اظهار داشت: داروهای ترك اعتیاد نیز برای كودكان خطرناك است؛ از این رو بزرگتر‌ها باید در حفظ ونگهداری این مواد دقت داشته و آنها را دور از دسترس كودك خود قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha