پزشكان نسبت به دیگران نمی‌توانند شخصیت واكنشی داشته باشند و به عملكرد توده مردم همانند آنها واكنش نشان دهند بلكه باید شخصیت معنوی داشته باشند.

برقراری رابطه صحیح پزشك با بیمار اهمیت زیادی دارد
سلامت نیوز: یك متخصص بیماریهای عفونی گفت: برقراری رابطه صحیح پزشك با بیمار اهمیت زیادی دارد و حفظ آن مهم و مشكل است.


به گزارش  ایسنا، دكتر یلدا در سومین كنگره بین‌المللی هپاتیت تهران درباره رابطه اخلاق و پزشكی اظهار كرد: نخستین شرط ایجاد یك رابطه نزدیك بودن سطوح درك طرفین به یكدیگر است. این در حالی است كه در رابطه پزشك و بیمار پزشك باید بتواند سطح درك خود را به بیمار نزدیك كند و موفق به برقراری ارتباط موثری با او شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینكه برخورداری پزشكان از معنویت ضروری است، اظهار كرد: در گذشته پزشكانی كه واجد این این ویژگی بودند حكیم نامیده می‌شدند. در واقع اندیشه درست، گفتار و رفتار صحیح از معیارهای معرفت است.

وی افزود: توده مردم علاقه دارند كه پزشكان مقامی برتر از دیگران داشته باشند بنابراین از آنان انتظاراتی دارند.

وی تاكید كرد: پزشكان نسبت به دیگران نمی‌توانند شخصیت واكنشی داشته باشند و به عملكرد توده مردم همانند آنها واكنش نشان دهند بلكه باید شخصیت معنوی داشته باشند.

یلدا با بیان اینكه برخی پزشكان به سلامت روان خود اهمیت كافی نمی‌دهند، اظهار كرد: این دسته از پزشكان مدام اضطراب دارند و از آینده خود نگران هستند و این وضعیت روحی آنان در رابطه‌شان با بیماران تاثیر منفی می‌گذارد.

وی اضافه كرد: پزشكان باید به رفتار منشی خود نیز توجه كنند. این در حالی است كه برخی از منشی‌ها با بیماران با بی ادبی برخورد می‌كنند.

این متخصص عفونی با اشاره به روشهایی كه می‌تواند باعث كاهش اضطراب و شاد بودن پزشكان شود، اظهار كرد: آنان می‌توانند توقع و انتظار خود را از توده مردم كاهش دهند.

وی ادامه داد: باید به این نكته توجه كنیم كه ما در فاصله تولد تا مرگ زندگی می‌كنیم و در این دو مقطع سفر می‌كنیم. در سفر فرد هرچقدر كه سبك بال‌تر است مهربانی و محبت كردن به دیگران در درجه اول باعث شادی فرد می‌شود بنابراین یكی دیگراز راه‌های شاد زیستن، محبت و شاد كردن دیگران است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha