دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
کد خبر: 204837

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید در استان و کویر لوت در شبانه روز گذشته منجر به توفان در این مناطق شد که روز دوشنبه گرد و خاک حاصل از این پدیده میزان غلظت ذرات معلق در نواحی مرکزی استان را به حد بحرانی رساند.

آلودگی هوای سیستان وبلوچستان در حد بحرانی

سلامت نیوز:  کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید در استان و کویر لوت در شبانه روز گذشته منجر به توفان در این مناطق شد که روز دوشنبه گرد و خاک حاصل از این پدیده میزان غلظت ذرات معلق در نواحی مرکزی استان را به حد بحرانی رساند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،مرتضی فرجی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکروگرم بر مترمکعب عنوان و اظهار کرد: غلظت ذرات معلق در هوای نواحی مرکزی استان امروز 555 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.


وی ادامه داد: در این مدت دید افقی در خاش به 300 متر، نصرت آباد از توابع زاهدان به 500 متر و زاهدان مرکز استان به 900 متر کاهش یافت.


کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امروز بتدریج از شدت ذرات معلق در هوا در نواحی مرکزی استان کاسته می شود گفت: آسمان استان قسمتی ابری، با توجه به عبور موج ناپایدار در بعدازظهر و شب احتمال بارش های پراکنده در شهرهای شمالی استان وجود دارد.
فرجی گفت: حداقل دمای هوای استان در شبانه روز گذشته با 10 درجه سانتی گراد مربوط به زابل و حداکثر دما با 26 درجه مربوط به شهرستان زهک در شمال استان بوده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha