دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 204847

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز عرضه سوسیس و کالباس خرد شده فله ای را تهدیدی برای سلامت شهروندان دانست و از مردم خواست از خرید مواد غذایی فله ای و خرد شده پرهیز کنند.

ترفندی تازه برای فروش سوسیس و کالباس‌فاسد

سلامت نیوز: مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز عرضه سوسیس و کالباس خرد شده فله ای را تهدیدی برای سلامت شهروندان دانست و از مردم خواست از خرید مواد غذایی فله ای و خرد شده پرهیز کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبر جنوب. مرجان مشتاقی مقدم گفت: یکی از انبارهای نگهداری مواد غذایی بدون تاریخ اعتبار و غیر قابل عرضه را کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای انقلاب کشف کردند.

 

وی ادامه داد:یکی از ترفندهای سودجویان، تهیه سوسیس، کالباس، قارچ، خیارشور و اینگونه مواد بدون تاریخ اعتبار یا فاسد و کپک زده است که پس از خرد کردن و یا رنده شدن، در اختیار برخی اصناف به ویژه اصناف بدون مجوز بهداشتی و فروشندگان دوره گرد مواد غذایی قرار داده می شود و در تهیه موادی مانند پیتزا و ساندویچ از آنها استفاده می‌شود.‌

 

او افزود: هر چند برخی خریداران از این مسایل آگاه هستند اما گاهی متصدیان بیرون برها و فست فودها و بانوان خانه دار، بدون آگاهی از آلوده بودن مواد اولیه و تنها به دلیل قیمت کم تر، اینگونه مواد را خریداری و استفاده می‌کنند.

 

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای انقلاب اضافه کرد: بازرسان تمام مراکز معتبر و دارای مجوز بهداشتی را به صورت مداوم بازرسی می کنند و از نظر مواد اولیه به طور مرتب بررسی و نظارت می شود، بنابراین کنترلی بر سایر مراکز متخلف به ویژه دوره گردها و افراد بدون مجوزی که در مکان های ناشناس فعالیت دارند، نمی شود و مردم باید از خریداری مواد غذایی از مراکز نامطمئن خودداری کنند.

 

مشتاقی مقدم خواستار توجه به هشدارها شد و گفت: با توجه به هشدارهای بازرسان بهداشت محیط، در هنگام خرید مواد اولیه اصول لازم رعایت و در صورت اطمینان از فروشندگان مواد اولیه، باز هم از خرید انواع مواد غذایی فله ای و بدون مجوز، خودداری شود.

 

او گفت: سامانه کشوری 190، آماده دریافت پیشنهاد، انتقاد و گزارش های مردمی در زمینه مسایل مختلف بهداشت محیط در سراسر کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha