رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه این جمعیت را در صحنه بین المللی یک جمعیت حرفه‌ای می‌نامند، گفت: ما آمادگی داریم با صلیب سرخ نیکاراگوئه به عنوان یک جمعیت نزدیک به هلال احمر ایران همکاری کنیم.

فعالیت ۶۰ هزار امدادگر و 2 میلیون داوطلب هلال احمر در ایران

سلامت نیوز:رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه این جمعیت را در صحنه بین المللی یک جمعیت حرفه‌ای می‌نامند، گفت: ما آمادگی داریم با صلیب سرخ نیکاراگوئه به عنوان یک جمعیت نزدیک به هلال احمر ایران همکاری کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید امیرمحسن ضیائی در دیدار پدره خوزه کادرون وگا - رییس صلیب سرخ نیکاراگوئه بر همکاری دو کشور به منظور استفاده از تجربیات دو طرف تاکید کرد و  با اشاره به حادثه خیز بودن کشور ایران، گفت: سالانه با حوادث زیادی روبه رو هستیم. در این شرایط یکی از ماموریت‌هایمان مقابله با حوادث است و به همین سبب بخش مهمی از فعالیت‌هایمان به عهده سازمان امدادونجات است.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر معین دولت در حوادث است، اظهارکرد: ما پاسخگوی رسمی به امداد و سوانح در کشور هستیم. از همین رو علاوه بر داشتن پایگاه‌های بسیاری در جاده‌ها، در همه شهرها هم حضور مفید داریم. در این زمینه ناوگان آمبولانس و بالگرد بسیار بزرگی داریم تا بتوانیم این ماموریت را به خوبی انجام دهیم.

فعالیت بیش از ۶۰ هزار امدادگر و داوطلب در جمعیت هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمرتاکید کرد: بیش از ۶۰ هزار نفر امدادگر و داوطلب به صورت شیفت‌های منظم با جمعیت هلال احمر ارتباط دارند و به صورت داوطلبانه فعالیت می‌کنند.

ضیائی با بیان اینکه همه فعالیت‌های جمعیت پاسخگویی به سوانح نیست، اظهار کرد: کارهای بزرگی مبتنی بر موضوعات پیشگیری، ریسک و خطر پذیری جزء فعالیت‌های ما است که این کارها به صورت آموزش عمومی مردم و نیروهای داوطلب و جوان و همینطور با هدف حساس‌سازی مردم و مسئولان در بخش آمادگی و پیشگیری انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ۵۵۰ انبار در کشور داریم، اظهار کرد: در این انبارها لوازم شلترینگ از جمله چادر، پتو و دیگر لوازم زندگی را برای حوادث آماده کرده‌ایم و در همین زمینه نیروهای هلال احمر را نیز آموزش داده‌تیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت‌های مرتبط با سلامت و ارائه خدمات درمانی در جمعیت هلال احمر اظهارکرد: در این زمینه تعدادی بیمارستان و مراکز همودیالیز به همراه شبکه بزرگی از خدمات توانبخشی در کشور داریم همچنین تجربیات زیادی هم در ساخت ارتز و پروتز داریم که آمادگی داریم تا تجربیاتمان را در اختیار کشور نیکاراگوئه قرار دهیم.

دکترضیائی با بیان اینکه حدود یک میلیون جوان با هلال احمر ایران همکاری می‌کنند، اظهارکرد: ما برنامه‌های بسیاری برای جوانان هلال احمری در دستور کار داریم؛ از سن ۵ سالگی در مهدهای کودک آموزش و همکاری با جوانان را آغاز می‌کنیم.

حضور ۲ میلیون داوطلب در جمعیت هلال احمر ایران

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه نزدیک دو میلیون نفر داوطلب با هلال احمر همکاری دارند، گفت: از این نظر بین ۵ جمعیت دنیا قرار داریم و از سن ۲۹ سالگی به بعد فعالیت افراد جزء فعالیت داوطلبانه قرار می‌گیرد. بسیاری از داوطلبان خدمت خود را در اختیار جمعیت قرار می‌دهند، برخی زمان و برخی هزینه در اختیار جمعیت می‌گذارد.

وی با بیان اینکه به آموزش هم توجه زیادی شده است، گفت: بسیاری از جمعیت‌ها از طریق آموزش باید کارآمد شود. بر همین اساس ما یک مرکز آموزش عالی در جمعیت داریم که در تمام استان‌های ما شعبه و بیش از ۳۰ هزار دانشجو دارد.

دکتر ضیائی با بیان اینکه ما حضور گسترده ای از طریق فدراسیون جهانی و صلیب سرخ داریم،اظهارکرد: در بحران‌هایی نظیر سیل در پاکستان و خشکسالی در سومالی فعالیت‌های ثابتی با فدراسیون و جمعیت‌های ملی داریم. در مفاهیمی نظیر تاب‌آوری در برابر گرسنگی همکاری هایی با کنیا، سومالی و فدراسیون بین المللی داریم علاوه بر این موارد، فعالیت‌هایی در ارتباط با بحران‌های منطقه ای همچون یمن، عراق و سوریه داشته‌ایم.

دکتر ضیائی با تاکید بر اینکه حوادث و سوانح در جهان رو به افزایش است، گفت: باید آماده باشیم تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم و در مواردی که صلیب سرخ نیکاراگوئه توانایی زیادی دارد، همچون امداد و نجات در دریاها، به همکاری بپردازیم.

نیکاراگوئه در بسیاری از ابعاد حوادث جاده‌ای شبیه ایران است

به گزارش ایسنا،رئیس صلیب سرخ نیکاراگوئه نیزبا بیان اینکه ما در ابعاد بسیاری نزدیک به یکدیگر هستیم گفت: با وجود مسافت دور دو کشور در بسیاری از ابعاد صلیب سرخ نیکاراگوئه کارهای شبیه ایران انجام می دهد. در این زمینه ما مباحث مربوط به امداد و نجات  در سیل، زلزله و آتش فشان را داریم.

وی با بیان اینکه ما بزرگترین کشور در آمریکای مرکزی هستیم، گفت: ما ۶ میلیون جمعیت داریم که ۷۵ درصد آن در سواحل اقیانوس آرام متمرکز هستند و زندگی می کنند که بیشترین خطرها را دارد.

وگا با اشاره به اینکه ما ۳۳ شعبه و استان داریم، افزود: صلیب سرخ نیکاراگوئه ۲ هزار داوطلب دارد و برای اقدامات خود در زمینه بهداشتی و آب و هوایی با سایر دستگاه‌ها پیش هماهنگی می‌کند.

جوانان نیکاراگوئه ای از حدود ۳۰ سال وارد بخش های تخصصی امداد و نجات می شوند

رئیس صلیب سرخ نیکاراگوئه افزود: کار اصلی ما در تصادفات جاده‌ای و امداد دریاها است. وضعیت راه‌ها و جاده‌های ما خیلی خوب نیست و از نظر ترافیکی شبیه ایران هستیم که باعث می شود افزایش تصادفات جاده‌ای را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کشور جوانی از نظر جمعیتی هستیم، اظهارکرد: این جمعیت جوان را باید برای اتفاقات آینده مهیا کنیم همچنین برنامه‌هایی برای پیشگیری در بخش بهداشت و سلامت مد نظر داریم.

وگا با اشاره به اینکه جوانان ما از حدود ۳۰ سالگی وارد بخش‌های تخصصی امداد و نجات می‌شوند، گفت: ما بخش دیگری برای زنان به صورت تخصصی داریم که با جذب منابع و هدایا و کمک آن‌ها برای توجه بیشتر به افراد مسن تلاش می‌شود.

نیکاراگوئه یک سیستم ملی پیشگیری دارد

رئیس صلیب سرخ نیکاراگوئه با اشاره به اینکه کشور ما یک سیستم ملی پیشگیری دارد، گفت: صلیب سرخ نیکاراگوئه عضو اصلی این سیستم است و وقتی بلایای طبیعی و سایر حوادث اتفاق می‌افتد برای تصمیم‌گیری در این مرکز به بحث می نشینیم.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، وگا در پایان اظهارکرد: یکی از مشکلاتی که داریم، نبود تجهیزات به روز است. به عنوان مثال در زمینه ارتباطات ضعیف هستیم اما با بازدید از مرکز ارتباطات ایران مشاهده کردیم که این مرکز بسیار گسترده است، حتی امبولانس‌ها به شکل بی سیم به مرکز متصل هستند.


   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha