سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 204925

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان گفت: با دستگیری دو شکارچی غیرمجاز پرندگان در مناطق مرزی این شهرستان در بخش داشلی برون توسط مرزبانان این یگان، سه قطعه پرنده شکار شده از نوع دراج و 20 قطعه پرنده زنده از گونه باقرقره از آنان کشف شد.

دستگیری 2 شکارچی غیرمجاز در گنبدکاووس

سلامت نیوز: فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان گفت: با دستگیری دو شکارچی غیرمجاز پرندگان در مناطق مرزی این شهرستان در بخش داشلی برون توسط مرزبانان این یگان، سه قطعه پرنده شکار شده از نوع دراج و 20 قطعه پرنده زنده از گونه باقرقره از آنان کشف شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایرنا،سرهنگ علی احمدزاده روز سه شنبه  افزود: مرزبانان این هنگ، روز گذشته در حوزه روستای مرزی دانشمند موفق به دستگیر یک شکارچی غیرمجاز شدند که سه قطعه پرنده دراج را شکار کرده بود و یک قبضه سلاح شکاری وی نیز توقیف شد.


وی افزود: ماموران این هنگ در اقدامی دیگر، یک شکارچی غیرمجاز از روستای مرزی هوتن را که با استفاده از تور و نخ اقدام به زنده گیری پرندگان می کرد، دستگیر کردند که 20 قطعه پرنده باقرقره را زنده گیری کرده بود و از وی علاوه بر ادوات زنده گیری پرندگان، یک قبضه سلاح شکاری نیز به دست آمد.


وی از کشف پنج قطعه پرنده تاکسیدرمی شده از گونه خوتکا از کسبه بازارچه مرزی اینچه برون و دستگیری یک نفر در این ارتباط خبر داد و گفت: خوتکا از پرندگان حفاظت شده و کمیاب می باشد و متخلفین با تاکسیدرمی کردن این پرنده، آن را باقیمت های بالا به اتباع خارجی می فروشند.


فرمانده هنگ مرزی اترک، کشف 18 متر کابل فشار قوی برق به وزن حدود 40 کیلوگرم که از مجاورت یک ایستگاه پمپاژ آب در حوزه دهیاری کرند سرقت شده بود و دستگیر سارق آن، از دیگر اقدامات ماموران این هنگ در مدت مذکور برشمرد و گفت: تمامی دستگیر شدگان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی تحویل داده شدند.


هنگ مرزی اترک در استان گلستان مسئولیت حراست از مرزهای خاکی جمهوی اسلامی ایران با ترکمنستان به طول 348 کیلومتر را در محدوده چهار شهرستان گمیشان، آق قلا، گنبدکاووس و مراوه تپه بر عهده دارد و مرزبانی درجه یک محسوب می شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha