سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 204931

معمولا برای کسانی که با انجام ورزش یا رژیم غذایی وزن کم می‌کنند، سوال‌های مشابهی پیش می‌آید و با موانع یکسانی روبرو می‌شوند. متخصصان ورزشی به این سوالات پاسخ می‌دهند.

پاسخ به 5 سوال متداول درباره کاهش وزن

سلامت نیوز:معمولا برای کسانی که با انجام ورزش یا رژیم غذایی وزن کم می‌کنند، سوال‌های مشابهی پیش می‌آید و با موانع یکسانی روبرو می‌شوند. متخصصان ورزشی به این سوالات پاسخ می‌دهند.

به‌ گزارش سلامت نیوز به نقل از ‌ایسنا، معمولا پنج مشکل متداول برای افرادی که دنبال کاهش وزن هستند پیش می‌آید، این مشکلات و سوالات عبارتند از:

۱. چرا بعد از مدتی وزن کم کردن با کمک ورزش روند کاهش وزن متوقف می‌شود؟

معمولا در ابتدای شروع ورزش بیشتر نتیجه‌ آن را می بینیم و کاهش وزن را مشاهده می‌کنیم. بعد از مدتی فرد به برنامه ورزشی عادت می‌کند و روند کاهش وزن متوقف می‌شود. در این زمان شما باید برنامه خود را تغییر دهید. تغذیه خود را تغییر دهید و حتی در نحوه زندگی خود تنوع ایجاد کنید تا بدن از حالتی که به آن عادت کرده خارج شود.

۲. چرا با کنار گذاشتن غذاهایی که ارزش غذایی ندارند میزان کمی وزن کم شده اما چشمگیر نبوده؟

کنار گذاشتن غذاهایی که ارزشی ندارند یک قدم است، شما باید تغییرات بیشتری در رژیم غذایی خود ایجاد کنید. غذاهایی که فراوری شده هستند، اسنک‌ها و غیره ارزش غذایی ندارند. باید این غذاها را با غذاهای کامل و ارگانیک جایگزین کنید.

۳. چگونه می‌توان بدون تغییر رژیم غذایی و با انجام ورزش وزن کم کرد؟

این بستگی به سیستم بدنی شما دارد. اگر سوخت و ساز بدن شما بالا نباشد نمی توانید تنها با انجام ورزش وزن کم کنید. اما اگر با انجام ورزش پیشرفتی در کاهش وزن احساس کردید  ولی این پیشرفت رو به کاهش بود بهتر است از کافی بودن خواب خود مطمئن شوید. ممکن است بدن شما زمان کافی برای ریکاوری و ایجاد تغییر نداشته باشد. بهتر است هر شب هفت تا  ۹ ساعت بخوابید. خواب کافی حتی بر روی سوخت و ساز بدن نیز تاثیر می‌گذارد و چربی سوزی را افزایش می‌دهد.

۴. آیا روزه گرفتن به کاهش وزن کمک می‌کند؟

برای بعضی از افراد این اتفاق می افتد و در کوتاه مدت می‌توانند نتیجه‌ آن را ببینند. افرادی که سالم هستند و تنها به دنبال کاهش چربی هستند می‌توانند از روز گرفتن بهره ببرند. معمولا در طول سه تا چهار هفته‌ روز گرفتن می‌تواند نتیجه‌ داشته باشد. بعد از این مدت زمان عضلات آب می‌شوند که خوب نیست. بهتر است افرادی که تغذیه سالمی ندارند و غذای کاملی نمی خورند از روزه گرفتن برای کاهش وزن استفاده نکنند. اگر سوخت و ساز بدن شما کند باشد با روزه گرفتن چربی زیادی نمی سوزانید و ممکن است از میزان عضلات شما به جای چربی کاسته شود. بهتر است افرادی که کاملا سالم هستند سوخت و ساز طبیعی دارند از این روش استفاده کنند.

۵. نیم ساعت راه رفتن بر روی تردمیل خسته کننده است، آیا راه دیگری برای انجام ورزش هوازی در مدت زمان کمتر وجود دارد؟

می‌توانید از ورزش های کوتاه مدت و شدید (HIIT) استفاده کنید. برای مثال حرکاتی مانند طناب زدن، کشیدن وزنه، دوی سریع و غیره را در دوره‌های کوتاه مدت و با شدت زیادی انجام دهید و در بین دوره‌ها ۱۰ تا ۶۰ ثانیه استراحت کنید. سپس دوباره چهار تا ۶ دوره حرکات را انجام دهید. انجام این کار ۱۵ تا ۳۰ ‌دقیقه وقت می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha