سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 204947

در کشور هند به دلیل تنوع غذایی میزان مواد ابتلا به سرطان بسیار کمتر ازسایر کشورها است و این به دلیل استفاده از نوع خاصی از ادویه است که ازسالیان دور در طب باستانی این کشور وجود دارد.صراط: در کشور هند به دلیل تنوع غذایی میزان مواد ابتلا به سرطان بسیار کمتر ازسایر کشورها است و این به دلیل استفاده از نوع خاصی از ادویه است که ازسالیان دور در طب باستانی این کشور وجود دارد.

عکس/درمان بدخیم ترین سرطان با یک ادویه هندی

سلامت نیوز:در کشور هند به دلیل تنوع غذایی میزان مواد ابتلا به سرطان بسیار کمتر ازسایر کشورها است و این به دلیل استفاده از نوع خاصی از ادویه است که ازسالیان دور در طب باستانی این کشور وجود دارد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، کارشناسان با بررسی بر روی فلفل بلند هندی یا long pepper دریافتند این ادویه حاوی انواع مواد مغذی برای سلامت بدن از جمله نوعی آنزیم است که می تواند رشد تومورهای سرطانی بزرگ را متوقف کند و به این ترتیب مانع پیشرفت سرطان و مرگ بیمار شود.



براساس این تحقیقات که در مجله Journal of Biological به چاپ رسیده است ماده شیمیایی به نام پیپرلونگومین می تواند  تکثیر درسلول های سرطانی را مهار و ریشه کن کند.

از جمله سرطان هایی که دانشمندان دریافتند با استفاده ازفلفل بلند هندی می توان با آنها مقابله کرد، سرطان های پروستات، ریه، روده، سینه و مغزاست.
 

 
کارشناسان امیدوار هستند که بتوانند نسل جدیدی از داروها با استفاده از ترکیب موجود این فلفل مخصوص را تولید و در درمان سرطان های سرکش به کار برند.

نکته قابل تامل در این تحقیق تفاوت عملکرد این نوع فلفل با نوع های دیگر فلفل از جمله پاپریکا و چیلی در مقابله با سرطان  و مهار آن است.
 


فلفل های معمولی، چیلی وپاپریکا به دلیل طعم تند خود می توانند باعث نابودی سلول های سرطانی شوند، زیرا عطرو طعم تند کپسایسین ماده شیمیایی موثر در فلفل می تواند باعث مرگ تومورهای سرطانی شود، اما فلفل بلند هندی طعمی شیرین و مطبوع دارد و حاوی کپسایسین نیست و در عوض از طریق وجود آنزیم های خود می تواند مانع رشد تومورها شود.
 


کارشناسان امیدوار هستند با ادامه تحقیقات بتوانند به نتایج بیشتری در خصوص خواص درمانی این ادویه شفابخش دست یابند.

 

منبع:Medicaldaily

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha