رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: چهار هزار دستگاه و ماشین‌آلات سنگین شهرداری تهران فاقد معاینه فنی بوده و تولید دوده می‌کنند.

ماشین‌آلات سنگین شهرداری معاینه فنی دارند؟

سلامت نیوز: رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: چهار هزار دستگاه و ماشین‌آلات سنگین شهرداری تهران فاقد معاینه فنی بوده و تولید دوده می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ،محمد حقانی درباره طرح یک فوریتی الزام شهرداری تهران به ساماندهی موتورهای دیزل با کاربرد زمینی، ماشین‌آلات عمرانی و ناوگان خدمات و حمل و نقل عمومی شهری اظهار کرد: دود خروجی از اگزوزها باعث آلودگی هوا است و ترکیبات زیادی از لوله‌های اگزوز خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه احتراق ناقص در موتورها باعث ایجاد دود می‌شود، اظهار کرد: در طول شب بیش از 150 هزار ماشین‌آلات شهری و دستگاه‌هایی که مستقیم با گازوئیل کار می‌کنند، در شهر تردد و تولید دوده می‌کنند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر با اشاره به اینکه این دوده‌ها ذراتی تولید می‌کنند که مستقیم وارد نای می‌شود و سرطان‌زا است، خاطرنشان کرد: در شهر تهران آنقدر ماشین‌آلات سنگین داریم که دود سیاه شهر را فرا گرفته است.

حقانی با اشاره به ماشین‌آلات سنگین گفت: از این تعداد چهار هزار دستگاه و ماشین‌آلات سنگین متعلق به شهرداری است که شامل ماشین آلات حمل زباله و... می شود که این ماشین‌آلات به دلیل نبود معاینه فنی تولید دوده می‌کند.

وی تاکید کرد: ضروری است شهرداری تهران را ملزم به ساماندهی موتورهای دیزل با کاربرد زمینی، ماشین آلات عمرانی و حمل و نقل عمومی کنیم.

این عضو شورای شهر اظهار کرد: از هفت هزار و 500 دستگاه اتوبوس شهرداری 500 دستگاه مدام در حال تعمیر هستند و از مابقی دستگاه‌ها نیز نیمی فرسوده بوده و تولید دوده سیاه می‌کند.

وی ادامه داد: لذا ماده واحده یک فوریتی را تهیه کردیم مبنی بر اینکه شرکت کنترل کیفیت هوا درباره منابع انتشار تحقیق کرده و نتیجه این تحقیقات به مرحله اجرا برسد. همچنین شهرداری همه خودروهای مرتبط با خود اعم از خودروهای متعلق به پیمانکاران عمرانی یا شهری را موظف به انجام معاینه فنی کرده و خودروهای جدیدی که تهیه می‌شود، نیز فاقد استاندارد نباشند.

حقانی در ادامه با بیان اینکه از شهرداری تهران توقع نداریم که به یکباره پلاسکو را تعطیل کند، عنوان کرد: اعتقاد داریم از این پس نباید شهرداری نسبت به مسائل قانونی بی‌تفاوت باشد و اقدامات لازم را به موقع انجام دهد تا دچار مشکل نشویم.

در پایان یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ساماندهی موتورهای دیزل با کاربرد زمینی، ماشین آلات عمرانی و ناوگان خدمات و حمل و نقل عمومی شهری با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha