پزشكان گاهی اوقات قرص‌های ریز و برخی مواقع محلول برای بیمار تجویز می‌كنند و چگونگی تجویز بر اساس وضعیت فرد تغییر می‌كند البته برخی پزشكان تجویز محلول را ترجیح می‌دهند چون به اعتقاد آنان با استفاده از این روش، بیمار كمتر آزار می‌بیند و سریعتر بهبود می‌یابد اما بعضی دیگر معتقدند كه دارو با دوز بیشتر باید به بیمار داده و با بیماری، تهاجمی برخورد شود.

سلامت نیوز: رییس سابق انجمن هومیوپاتی ایران گفت: طبق مصوبه وزارت بهداشت، فروش داروهای هومیوپاتی در مطب پزشكان ممنوع است.

دكترعلی مظاهری نژاد در گفت وگو با  (ایسنا)، درباره داروهای هومیوپاتی افزود: انجمن هومیوپاتی با همكاری وزارت بهداشت تلاش كرده است كه داروهای هومیوپاتی در داروخانه‌های ایران توزیع و فروخته شوند و در این زمینه به پیشرفت‌های خوبی دست یافته است.

وی با بیان اینكه هومیوپاتی مانند بسیاری از رشته‌های پزشكی روشهای مختلف درمانی دارد، گفت: پزشكان گاهی اوقات قرص‌های ریز و برخی مواقع محلول برای بیمار تجویز می‌كنند و چگونگی تجویز بر اساس وضعیت فرد تغییر می‌كند البته برخی پزشكان تجویز محلول را ترجیح می‌دهند چون به اعتقاد آنان با استفاده از این روش، بیمار كمتر آزار می‌بیند و سریعتر بهبود می‌یابد اما بعضی دیگر معتقدند كه دارو با دوز بیشتر باید به بیمار داده و با بیماری، تهاجمی برخورد شود.

این عضو انجمن هومیوپاتی در پاسخ به این پرسش كه آیا هومیوپاتی در درمان بیماریهای روانی مانند وسواس می‌تواند موثر باشد، گفت: بیماریهای روانی بر دو گروه نوروتیك مانند اضطراب و سایكوتیك مثل اسكیزوفرنی تقسیم می‌شود. هومیوپاتی در درمان بیماریهای گروه نخست اثرگذاری خوبی دارد اما در بهبود گروه دوم با محدودیتهایی مواجه است.

وی به مبتلایان به اختلالات سایكوتیك توصیه كرد كه ضمن مصرف داروهای روانپزشكی از درمانهای هومیوپاتی استفاده كنند. وسواس نیز عارضه‌ای است كه به رفتار درمانی نیاز دارد و هومیوپاتی در كنار روشهای درمانی دیگر می‌تواند در بهبود آن موثر باشد.

مظاهری‌نژاد در پایان درباره طب هومیوپاتی اظهار كرد: هومیوپاتی یكی از شاخه‌های علوم طب «كل نگر»است كه در آن بیمار به عنوان یك مجموعه در نظر گرفته می‌شود چرا كه اختلال در یك عضو باعث اختلال در اعضای دیگر بدن می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha