یک مطالعه جدید آشکار ساخت که نزدیک به شش درصد هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی در جهان به مصرف سیگار مرتبط است.

بار مالیِ بیماری‌های ناشی از سیگار بر دوش جهان سنگینی می‌کند

سلامت نیوز:یک مطالعه جدید آشکار ساخت که نزدیک به شش درصد هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی در جهان به مصرف سیگار مرتبط است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محققان اظهار داشتند که در سال ۲۰۱۲ در سراسر جهان حدود یک تریلیون و ۴۰۰ میلیارد دلار صرف هزینه‌های سلامت و مراقبت‌های بهداشتی مرتبط با استعمال سیگار شده و کشورهای در حال توسعه ۴۰ درصد این بار را متحمل شده‌اند.

این مطالعه حاکیست مصرف سیگار بار اقتصادی سنگینی را به سراسر جهان به خصوص در اروپا و آمریکای شمالی وارد می‌کند چراکه در این مناطق فراگیری مصرف دخانیات بیشترین رشد را داشته است.

"مارک گودچایلد" از کارشناسان سازمان جهاین بهداشت (WHO) در این مطالعه مسوولیت تحلیل اطلاعات از ۱۵۲ کشور و ۹۷ درصد از سیگاری‌های جهان را برعهده داشته است. محققان هزینه‌های مستقیم ناشی از مصرف سیگار همچون درمان‌های پزشکی و هزینه‌های غیرمستقیم آن از قبیل از دست رفتن قدرت باروری و معلولیت را برای ارزیابی مجموع هزینه‌های استعمال سیگار در نظر گرفتند.

این تیم تحقیقاتی دریافتند در سال ۲۰۱۲ بیماری‌های مرتبط با استعمال سیگار علت ۱۲ درصد مرگ و میرها میان بزرگسالان ۳۰ تا ۶۹ ساله بوده که بالاترین سهم در اروپا و امریکا گزارش شده است.

به گزارش هلث دی‌نیوز، در سال ۲۰۱۵ مجمع عمومی سازمان ملل، برنامه توسعه پایدار ۲۰۳۰ را به تصویب رساند. این برنامه شامل ۱۷ هدف می‌شود که یکی از آنها کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیرقابل واگیر همچون بیماری‌های مرتبط با استعمال سیگار تا یک سوم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha