در چند سال اخیر در تهران برای گروه‌های سنی صفر تا 4 سال برنامه‌ای با نام غنچه‌های شهر اجرا كردیم به این ترتیب كه با هماهنگی اداره ثبت احوال به خانواده همه نوزادانی كه متولد می‌شوند بسته‌های فرهنگی داده می‌شود و در بانك شهر نیز حسابی برای آنها باز شده كه مبلغی در آن از طرف شهرداری به نوزادان اهدا می‌شود و خانواده‌ها نیز پس از آن به این مبلغ اضافه می‌كنند تا برای كودكان یك حساب ذخیره باشد.

توسعه خانه‌های اسباب‌بازی و مراكز فرآموز در تهران
سلامت نیوز: معاون فرهنگی ، اجتماعی شهرداری تهران گفت : هم اكنون در سطح شهر بالغ بر 200 خانه اسباب بازی و مراكز فرآموز برای شناسایی آسیب‌های اجتماعی كودكان وجود دارد.

به گزارش فارس، محمد‌هادی ایازی مراسم افتتاح جشنواره "بهترین‌ها برای غنچه‌های شهر " در محل نمایشگاه‌های دائمی شهرداری تهران در بوستان گفتگو در جمع خبرنگاران گفت: در شهرداری بنا داریم برای همه گروه‌های سنی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم و شهروندان نیز تصدیق می‌كنند كه در سطح محلات برنامه‌های مختلفی در این زمینه اجرا می‌شود.

وی افزود‌: در چند سال اخیر در تهران برای گروه‌های سنی صفر تا 4 سال برنامه‌ای با نام غنچه‌های شهر اجرا كردیم به این ترتیب كه با هماهنگی اداره ثبت احوال به خانواده همه نوزادانی كه متولد می‌شوند بسته‌های فرهنگی داده می‌شود و در بانك شهر نیز حسابی برای آنها باز شده كه مبلغی در آن از طرف شهرداری به نوزادان اهدا می‌شود و خانواده‌ها نیز پس از آن به این مبلغ اضافه می‌كنند تا برای كودكان یك حساب ذخیره باشد.

ایازی خاطر نشان كرد: روز جهانی كودك امسال چهارمین سالگرد اجرای طرح غنچه‌های شهر بود كه به همین دلیل قرار شد جشنواره‌ای برگزار شود و در آن از والدین دعوت كنیم به همراه فرزندانشان در آن حضور یابند و شاهدیم كه در ساعات اولیه افتتاح این جشنواره جمعیت قابل توجهی حضور یافتند كه امیدواریم در روزهای آینده نیز با اجرای برنامه‌های شادی كه در نظر گرفته شده این جمعیت بیشتر شود.

وی با بیان اینكه این جشنواره تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت، گفت: آنچه مهم به شمار می‌آید این است كه برای كودكان برنامه‌های آموزش شهروندی اجرا و از منظر ایجابی فعالیت‌ها را دنبال كنیم، تمام برنامه‌ها نیز مبتنی بر این محور است و آنچه در این جشنواره ارائه می‌شود با نگاه آموزشی است.

معاون شهردار تهران با اشاره به این كه بیشترین فراگیری بچه‌ها در سنین خردسالی است، گفت: مهم است كه والدین به این سنین توجه ویژه داشته باشند و ما هم تلاش كردیم با برقراری ارتباط با خانواده در این امر همكاری كنیم.

وی ادامه داد: در سطح شهر 2 كار اساسی برای كودكان صورت گرفته است، نخستین اقدام توسعه خانه‌های اسباب‌بازی است كه هم اكنون ‌بالغ بر 200 خانه اسباب بازی در شهر وجود دارد و دوم احداث مراكز فرآموز است كه در آن ها آسیب های اجتماعی را از دوران طفولیت به كودكان می آموزند تا ناهنجاری ها را بشناسند و آن را دنبال نكنند.

ایازی با تأكید بر افزایش سطح برنامه‌های فرهنگی، آموزشی برای بچه‌ها گفت: جامعه ما جامعه‌ای جوان است و باید به گونه ای عمل كنیم كه دغدغه تربیت فرزندانمان را در آینده نداشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha