شنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 20499

متاسفانه برخی افراد، شیرخواران را فاقد درک و شعور درست می‌دانند و به همین دلیل از خریدن اسباب‌بازی برای آنها پرهیز می‌کنند و تصور می‌کنند که برای این بچه تفاوتی نمی‌کند با یک اسباب‌بازی سرگرم شود یا با وسایل پلاستیکی آشپزخانه!

دالی‌بازی؛ بهترین بازی برای شیرخواران
سلامت نیوز: رایج‌ترین این اسباب‌بازی‌ها که معمولا در سیسمونی نوزادان هم وجود دارد؛ همان توپ‌ها یا عروسک‌های موزیکالی هستند که بالای تخت کودک نصب می‌شوند و علاوه بر سرگرم کردن او،‌ به تقویت شنوایی و بینایی‌اش هم کمک می‌کنند. بهترین رنگ وسایل بازی برای شیرخواران، رنگ‌های براق و درخشان و به اصطلاح عام، فسفری هستند که به خوبی حس بینایی کودک را تحریک می‌کنند. شاید بد نباشد بدانید که وسایل مختلف بازی که شما در بازار می‌بینید،‌ همه با توجه به شرایط سنی کودکان طراحی و تولید شده‌اند بنابراین شما می‌توانید بهترین لوازم بازی را برای شیرخوارتان از مغازه‌های سیسمونی‌فروشی خریداری کنید.


به گزارش سلامتیران متاسفانه برخی افراد، شیرخواران را فاقد درک و شعور درست می‌دانند و به همین دلیل از خریدن اسباب‌بازی برای آنها پرهیز می‌کنند و تصور می‌کنند که برای این بچه تفاوتی نمی‌کند با یک اسباب‌بازی سرگرم شود یا با وسایل پلاستیکی آشپزخانه! بهتر است این‌گونه افراد بدانند که بچه‌هایی که از دوران نوزادی و شیرخوارگی با وسایل بازی مختلف سرگرم ‌شده و حواس بینایی و شنوایی و سایر حواسشان با این لوازم تحریک می‌شود در آینده کودکان موفق‌تری هستند و هوش بهتری هم در درک مسایل و درس‌هایشان خواهند داشت. حتی شما می‌توانید از سن 6 ماهگی به بعد، کتاب‌های مخصوص بچه‌های این سن را تهیه کنید و برایشان بخوانید یا از کتاب‌ها و اسباب‌بازی‌های پلاستیکی و براق مخصوص وان برای سرگرم کردن آنها در حمام استفاده کنید.


با توضیح‌هایی که داده شد، شاید برخی والدین گمان کنند که خریدن و در دسترس قرار دادن لوازم بازی برای شیرخواران‌شان کافی است و آنها می‌توانند شیرخوار خود را ساعت‌ها در تخت‌خوابش با اسباب‌بازی‌ها و وسایل زیبا و رنگانگ رها کنند و خودشان به کارهایشان برسند اما واقعیت، چیز دیگری است. اسباب‌بازی‌های موجود در بازار به هیچ ‌وجه نمی‌توانند جایگزین رابطه عاطفی والدین، به‌ویژه مادر، با کودکان شوند. شما باید چند ساعت از روزتان را به بازی با شیرخوار خود اختصاص بدهید و هنگام بازی او را در آغوش بگیرید. هرچه سن شیرخوار شما بالاتر رفت و به یک سالگی نزدیک‌تر شد، می‌توانید نوع بازی‌تان را با او تغییر بدهید. به‌عنوان نمونه‌، دالی‌بازی، بهترین و سرگرم‌کننده‌ترین بازی برای شیرخواران محسوب می‌شود که پدر و مادر می‌توانند به‌وسیله آن با کودکشان ارتباط برقرار کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha