سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد خبر: 204990

اگر شما هم مثل من گرفتگی های ناتوان کننده قاعدگی را تجربه کرده باشید، مطمئنا اولین باری که این دردها شروع شدند و تلاش هایتان برای کنار آمدن با آن را باید به خاطر داشته باشید. من به شخصه از 12 سالگی همیشه در تلاش بودم که درد خودم را در این دوره کاهش دهم.

روش های ساده و موثر برای تسکین درد دوره قاعدگی

سلامت نیوز: اگر شما هم مثل من گرفتگی های ناتوان کننده قاعدگی را تجربه کرده باشید، مطمئنا اولین باری که  این دردها شروع شدند و تلاش هایتان برای کنار آمدن با آن را باید به خاطر داشته باشید. من به شخصه از 12 سالگی همیشه در تلاش بودم که درد خودم را در این دوره کاهش دهم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، دوره قاعدگی بیشتر وقت ها همراه بود با جا ماندن از کارها، بی خوابی و اشک ریختن از سر افسردگی، خیلی چیزها را امتحان کردم طوری که شمارشان به کلی از دستم رفته است. حتی برای ثابت کردنش یک کمد دارم که پر است از جعبه های نیمه خالی قرص. در تلاش های بی شمارم برای پیدا کردن تسکین، متوجه شدم بازگشت به مبانی ابتدایی بیشتر از هر چیز دیگری کمک می کند با این وضعیت کنار بیایم. نمی خواهم دروغ بگویم که دیگر هیچ دردی حس نمی کنم، اما این استراتژی های فوق العاده ساده خیلی کمکم کردند، طوری که با خود می گویم ای کاش زودتر آنها را آموخته بودم.


1- به خواب بروید

می دانم به نظر مسخره می آید چون ممکن است درد خوابیدن را غیرممکن کند، اما چیزی که می خواهم بگویم این است که قبل از قاعدگی خوابی مرتب داشته باشید. قبل از قاعدگی دوست دارید تمام مدت چرت بزنید و دلیلش هم دوست مورد اطمینانمان پروژسترون است! پروژسترون هورمون هدایت کننده در دومین نیمه چرخه مان ( بعد از تخمک گذاری ) است و نشان داده باعث افزایش و تثبیت خواب می شود. بهتر از خوابیدن قبل از شروع قاعدگی این است که خواب را تبدیل به اولویت همیشگی خود کنید. خواب مرتب یعنی هر روز در یک زمان مشخص به خواب بروید و از خواب بیدار شوید. وقتی ریتم شبانه روزی تان قابل پیش بینی باشد، مقدار بهینه ای ملاتونین تولید می کنید. ملاتونین یک آنتی اکسیدان، مسکن و ضد التهاب است. تمام چیزهایی که برای آرام تر کردن درد رحمتان به آن نیاز دارید.


2- یک دقیقه با کافئین خداحافظی کنید.

یک شب را به خاطر درد نتوانسته اید درست بخوابید و حالا می گویید چرا از قهوه یا چای محرومم می کنی؟ اما به حرفم اعتماد کنید، واقعا کمک می کند. کافئین در داروهای بهبود دهنده درد پیدا می شود اما هنگام گرفتگی های دوره قاعدگی به هیچ عنوان دوستتان نیست. تحقیقات نشان داده دردهای دوره قاعدگی در افرادی که نوشیدنی های کافئین دار زیاد استفاده می کنند نسبت به کسانی که این چنین نیستند بیشتر شایع است. کافئین تنگ کننده عروق است ( رگ هایتان را منقبض می کند ) که یعنی جریان خون به رحم را کاهش می دهد. کاهش جریان خون به معنای کاهش اکسیژن است و این یعنی گرفتگی عضلات و درد. من هم دوست دارم صبحم را با یک لیوان چای یا قهوه شروع کنم اما وقتی چند روز قبل از قاعدگی و چند روز در طول آن، نوشیدنی های کافئین دار را کنار گذاشتم متوجه شدم خیلی بهتر می توانم با قاعدگی کنار بیایم. بعد از این دوره دوباره می توانید کافئین بگیرید!


3- آجیل، دانه ها و شکلات بخورید.

به غیر از اینکه همگی بسیار خوش طعم هستند، چه چیز مشترک دیگری دارند؟ پروستاگلاندین ها را که تقلید کننده اسیدهای چرب و هورمون هستند را کاهش می دهند. پروستاگلاندین ها باعث انقباضات رحمی، درد و التهاب می شوند. شکلات بد جور می خواهد دردمان را کاهش دهد پس چرا جلویش را بگیریم! شکلات تلخ میل کنید ( سرشار از منیزیم است ) و به آن مقداری بادام، گردو، تخم آفتابگردان، کنجد، تخم کدو و بذر کتان اضافه کنید تا میان وعده ای ضد التهاب میل کرده باشید.


4- ماساژ روغن کرچک را امتحان کنید.

روغن کرچک روغن فوق العاده ای است که برای کاهش درد و التهاب به صورت موضعی استفاده می شود. توصیه نمی کنم آن را به عنوان یک ملیّن استفاده کنید! وقتی روی رحم مالیده می شود می تواند جریان خون را افزایش دهد و سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال کند تا گرفتگی های رحم و روده را کاهش دهد. از 1 تا 3 قاشق غذا خوری روغن کرچک استفاده کنید و زمانی که احساس درد داشتید اطراف رحم ماساژش دهید. این روغن، لباس را لک می کند بنابراین از لباسی استفاده کنید که برایتان مهم نیست. روغن در طول شب جذب پوست می شود. همچنین می توانید روغن کرچک را روی مفاصل و بافت های گرفته شده بمالید، مانند سینه ها و پایین کمر.


5- چند کپسول زنجبیل با کیفیت استفاده کنید.

این کپسول ها می توانند به اندازه آسپرین تاثیرگذار باشند. من تا مدت ها از خوردنش پرهیز می کردم چون ذهنیتم به گونه ای بود که برای تسکین دردم حتما باید چیزی گران، کم یاب و پیچیده استفاده کنم. دوز بسیار مهم است.کپسول زنجبیل را باید سه روز قبل از اولین روزی که انتظار درد را دارید مورد استفاده قرار دهید. داروهای تسکین دهنده درد همیشه قبل از اینکه درد خود را نشان دهد بهتر می توانند کار کنند. همچنین توصیه می شود کپسول زنجبیل را در طول روزهایی که درد می کشید هم مورد استفاده قرار دهید. مقداری که من توصیه می کنم روزانه 250 میلی گرم است. بر خلاف ایبوپروفن، این کپسول ها هیچگونه عوارض کبدی و گوارشی ندارند.

نکات فوق العاده ساده برای پیشگیری، کاهش و کنار آمدن با دردهای قاعدگی را مطالعه کردید. امیدوارم این نکات را مورد استفاده قرار دهید و ببینید که چقدر خوب می توانند درد این دوره را برایتان قابل تحمل تر کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha