آرتروز یک بیماری دردناک و دژنراتیو با التهاب مفاصل است که با سفتی و درد مفاصل شناخته می شود. آرتروز شایع ترین نوع از ورم مفاصل است که با افزایش سن وخیم تر می شود.

تمام راهکارهای غیردارویی برای کاهش دردهای ناشی از آرتروز

سلامت نیوز:آرتروز یک بیماری دردناک و دژنراتیو با التهاب مفاصل است که با سفتی و درد مفاصل شناخته می شود. آرتروز شایع ترین نوع از ورم مفاصل است که با افزایش سن وخیم تر می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت ،پزشکان به طور سنتی درمان آرتروز را با داروهای ضد التهاب و مسکن ها همراه می کنند. این در حالی است که به دلیل عوارض جانبی برخی از این داروها، راهکارهای غیر دارویی برای کاهش درد مفاصل و بهبود این عارضه پیشنهاد شده است:

از دست دادن وزن: وزن اضافه روی مفاصل خود می تواند تاثیر بزرگی بر درد ناشی از آرتروز داشته باشد. کاهش دادن استرس بر روی مفاصل از طریق از دست دادن وزن خود تحرک را بهبود می بخشد و منجر به کاهش درد و جلوگیری از آسیب های بیشتر به مفاصل در آینده می شود.

ورزش بیشتر: جنبش به طور منظم می تواند برای انعطاف پذیری مفاصل مفید باشد. ورزش های تحمل وزن مانند پیاده روی یا دویدن ممکن است برای این بیماران خطرناک باشند در عورض سعی کنید تمرینات کم تاثیر مانند ایروبیک در آب و یا شنا کردن را برای انعطاف مفاصل بدون وارد کردن استرس به آنها انتخاب کنید.

استفاده از کمپرس های گرم یا سرد: درمان های ساده سرد و گرم می تواند یک دنیا تفاوت در دردهای مفاصل ایجاد کند. دوش آب گرم در هنگام صبح به کاهش درد صبحگاهی مفاصل کمک می کند. استفاده از پتوی برقی یا صفحه های گرم در هنگام شب نیز مفید است. در این میان درمان های سرد بهترین تسکین برای درد مفاصل است. قرار دادن یک بسته ژل یخ یا کیسه منجمد در حوله و ثابت کردن آن بر روی مفصل دردناک تسکین سریع درد است.

روش های آرام سازی: تکنیک های مدیتیشن و تمدد اعصاب قادر به کمک برای کاهش درد آرتروز و کاهش سطح استرس است. مطالعات نشان داده اند که افرادی که دچار افسردگی هستند و از درد مفاصل رنج می برند، بیشتر باید از این روش ها استفاده کنند.

استفاده از اسیدهای چرب در رژیم غذایی: اسیدهای چرب امگا سه در رژیم غذایی برای سلامت عمومی بدن مفید است ضمن این که این چربی ها برای کاهش دردهای ناشی از آرتروز نیز مفید است. مکمل های روغن ماهی، منجر به کاهش سفتی مفاصل و درد می شود. اسید گامالینولنیک نیز در تخم گیاهان خاصی مانند گل پامچال، گل گاوزبان، کنف و ... وجود دارد که مصرف آن برای این بیماران خالی از لطف نیست.

مصرف زردچوبه: این ادویه حاوی کورکومین است که خواص ضد التهابی دارد و به کاهش درد مفاصل منجر یم شود.

ماساژ: ماساژ به طور منظم منجر به بهبود ورم مفاصل و کاهش درد و سفتی به علاوه بهبود دامنه حرکت می شود. درمانگر فیزیکی می تواند به شما آموزش دهد که خود چطور اقدام به این کار کنید.


منبع:healthline

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha