احتمال افتادگی و پارگی‌های بعد از زایمان نیز بسیار کمتر است. تطابق جنین با لگن راحت‌تر صورت می‌گیرد و جنین در مسیر کانال زایمانی قرار گرفته و از تمام فضاهای داخلی لگن به بهترین نحو می‌تواند استفاده کند.

زنان بارداردر زایمان فیزیولوژیک درد کمتری داشته و سزارین در این افراد کمتر است
سلامت نیوز: رئیس بیمارستان شهید اکبرآبادی عنوان كرد: زنان باردار در زایمان فیزیولوژیک درد کمتری داشته و رضایت‌مندی آنها بیشتر است، میزان سزارین نیز در این افراد بسیار کمتر است.

به گزارش (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران، دکتر مریم کاشانیان در سمینار زایمان فیزیولوژیک که از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد با بیان این که روند زایمان از روند فیزیولوژیک خود خارج شده است، گفت: مداخلاتی که حین زایمان انجام می‌شود، علاوه بر این که نفعی برای بیمار ندارد بلکه باعث شده میزان سزارین نیز افزایش یابد.

وی افزود: این امر باعث کاهش رضایتمندی و گاهی وارد شدن صدمات جدی به بیمار می‌شود.

دبیرعلمی این سمینار تصریح کرد: هدف از برگزاری این سمینار ترویج زایمان فیزیولوژیک، جلوگیری از مداخلات و استفاده از روند طبیعی زایمان است.

دکتر کاشانیان ادامه داد: ثابت شده است که زنان باردار در زایمان فیزیولوژیک درد کمتری داشته و رضایتمندی بیشتری دارند، میزان سزارین نیز در این افراد کمتر است.

وی از دیگر ویژگی‌های زایمان فیزیولوژیک به صدمه نخوردن عضلات کف لگن اشاره کرد و افزود: احتمال افتادگی و پارگی‌های بعد از زایمان نیز بسیار کمتر است. تطابق جنین با لگن راحت‌تر صورت می‌گیرد و جنین در مسیر کانال زایمانی قرار گرفته و از تمام فضاهای داخلی لگن به بهترین نحو می‌تواند استفاده کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha