چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 205066

در زخم های معده به دلیل ترشح بیش از حد اسید بهتر است ترکیبات غذایی اسیدی مثل مرکبات به دلیل میزان بالای اسید سیتریک، کیوی و برخی میوه های ترش در دوره حاد بیماری مصرف نشود.

مصرف میوه های ترش برای مبتلایان به زخم معده ممنوع

سلامت نیوز:در زخم های معده به دلیل ترشح بیش از حد اسید بهتر است ترکیبات غذایی اسیدی مثل مرکبات به دلیل میزان بالای اسید سیتریک، کیوی و برخی میوه های ترش در دوره حاد بیماری مصرف نشود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دکتر سلام،برای مقابله با زخم در معده برخی راهکارهای درمانی موثر برایتان در نظر داریم برخی غذاها می توانند باعث تشدید این عارضه شوند سوزش معده با مصرف برخی خوراکی ها و  موادغذایی افزایش پیدا خواهد کرد اگر مبتلا به این عارضه هستید بهتر است بیشتر به سلامتی تان اهمیت دهید .

در زخم های معده به دلیل ترشح بیش از حد اسید بهتر است ترکیبات غذایی اسیدی مثل مرکبات به دلیل میزان بالای اسید سیتریک، کیوی و برخی میوه های ترش در دوره حاد بیماری مصرف نشود.

همچنین برخی مواد غذایی مثل فرنی یا حتی خود شیر به دلیل خاصیت تامپونی که دارند باعث خنثی سازی میزان اسید معده می شوند و می توان توصیه به مصرف آن ها در زخم معده نمود.

همچنین مصرف غذا با فاصله زمانی کوتاه چون مانع بر تاثیر اسید بر مخاط معده و سوزش بیشتر خواهدشد توصیه می گردد.

باید توجه کرد که بیشتر مشکلات گوارشی از استرس ناشی می شوند بنابراین توصیه به کاهش استرس با پیاده روی و سایر ورزش ها هم مفید است.

مصرف غذا در حجم زیاد و پرخوری ترشح اسید را بیشتر و کار گوارش را شدیدتر خواهد کرد ⇐ پس مصرف غذا در حجم کم و دفعات بیشتر توصیه می شود.

لبنیات پروبیوتیک هم مفید است، و اگر فرد به طور کلی شیر را تحمل نمی کند از سایر مواد لبنی قابل تحمل استفاده شود.

از مصرف چای تیره و پر رنگ، ترکیبات کافئین دار، قهوه و شکلات، مواد پر چرب و ثقیل الهضم مثل کتلت، سالاد الویه و کباب های کوبیده و … پرهیز گردد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha