رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت در بررسی‌های خود از محل حادثه پلاسکو، مواجهه‌ای با آزبست نداشته است.

آزمایشات وزارت بهداشت در پلاسکو موید وجود آزبست نبود

سلامت نیوز: رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت در بررسی‌های خود از محل حادثه پلاسکو، مواجهه‌ای با آزبست نداشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر خسرو صادق نیت، در خصوص برخی اظهارات مبنی بر پخش آزبست در محل حادثه پلاسکو، گفت: آزبست ماده‌ای سرطان‌زاست که اعلام شده بود در محل حادثه پلاسکو پخش شده‌است. به همین دلیل نیروهای بهداشت محیط وزارت بهداشت، این منطقه را از نظر وجود آزبست بررسی کردند. البته احتمال اینکه آزبست در این ساختمان‌ها استفاده شده باشد، کم بود ولی برای اطمینان حاصل کردن از این موضوع، از محیط نمونه‌برداری کردیم.

وی افزود: ما در بررسی‌های خود از محل ساختمان پلاسکو، مواجهه‌ای با این عامل خطرناک نداشتیم و آزبستی در بررسی‌های ما به دست نیامد. وجود الیاف آزبست در این محل مهم‌ترین نگرانی ما بود؛ چرا که می‌تواند در طولانی مدت باعث بروز سرطان شود.

ششم بهمن ماه، هفت روز بعد از شروع حادثه حریق و ریزش ساختمان پلاسکو، محمد حقانی، رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرده بود که وجود انبوه الیاف آزبست موجود در محوطه پلاسکو و استنشاق این ماده خطرناک توسط صدها نیروی آتش‌نشان و امدادگر حاضر در این محل، جان آنها را تهدید می‌کند و می‌توان آن را یک فاجعه زیست محیطی نامید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha