معاون نظارت و پایش اداره کل هواشناسی ایلام گفت: وضعیت هوای این استان هم اکنون به خاطر ورود توده گرد و غبار و ریزگردها در حالت هشدار قرار گرفته است.

ریزگردها هوای استان ایلام را در وضعیت هشدار قرار داد

سلامت نیوز: معاون نظارت و پایش اداره کل هواشناسی ایلام گفت: وضعیت هوای این استان هم اکنون به خاطر ورود توده گرد و غبار و ریزگردها در حالت هشدار قرار گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز، علی طاهر سارایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هم اکنون میزان ذرات معلق در هوای شهرستان های ایلام، ایوان و مهران 10 برابر حد مجاز است.
وی مقدار ذرات معلق در هوای شهرستان دهلران را 2 برابر حد مجاز اعلام کرد و افزود: هوای سایر نقاط این استان نیز در وضعیت هشدار و حداقل یک برابر حد مجاز است.
سارایی با بیان اینکه هوای استان در وضعیت پایدار با روند افزایشی قرار دارد، یادآور شد: این توده گرد و غبار که از صبح امروز وارد آسمان استان شده به احتمال زیاد تا اواخر شب همچنان هوا را تحت تاثیر قرار می دهد و سپس به تدریج خارج شود.
وی از احتمال تشکیل کمیته اضطرار در استان به خاطر ورود این توده ریزگرد با حضور اعضای ستاد بحران تا ساعاتی خبر داد.

میزان حد مجاز ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم در متر مکعب است.
نوشیدن شیر فراوان، عدم خروج از منزل، اجتناب از انحام فعالیت ها و ورزش هوازی، پرهیز از کوهنوردی، استفاده از ماسک فیلتر دار از توصیه های مکرر مرکز بهداشت استان به عموم مردم به ویژه گروه های حساس چون کودکان، سالخوردگان، افراد شیمیایی، بیماران قلبی عروقی، تنفسی، زنان باردار است.
بیش از یک دهه است که استان ایلام در معرض توده های گرد و غبار عربی شکل گرفته در کانون های تشکیل ریزگرد در کشورهای عراق، عربستان و سوریه است.
از ابتدای سال جاری تاکنون استان ایلام 68 روز هوای ناسالم به خاطر پدیده ریزگردها را پشت سر گذاشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha