سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه سال جاری یک میلیون و780هزارو 584 نفر در سراسر کشور خون اهدا کردند.

بیش از یک میلیون نفر در 10 ماه خون اهدا کردند

سلامت نیوز:  سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه سال جاری یک میلیون و780هزارو 584 نفر در سراسر کشور خون اهدا کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،بشیر حاجی بیگی روزجمعه  افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون 2میلیون 221هزار و 563 نفر برای اهدای خون به مراکزاهدای خون سراسر کشور مراجعه کردند.


وی با بیان اینکه دراین مدت در استانهای تهران، فارس و خراسان رضوی بیشترین میزان اهدای خون را شاهد بوده ایم، اظهارکرد: اهدای خون در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1،66درصد رشد داشت.

**بیش از 3میلیون واحد خون و فرآروده های خونی توزیع شد
حاجی بیگی گفت: در10ماهه امسال 3میلیون و90 هزار و 824 واحد واحد خون و فرآورده های آن شامل، گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسما در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شد.
وی ادامه داد: توزیع خون و فرآوردهای آن در بیماستان ها و مراکز درمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به یک درصد افزایش را نشان می دهد.
سخنگوی سازمان انتقال خون تصریح کرد: طی 10 ماه سالجاری بانوان استانهای لرستان، مرکزی و سیستان و بلوچستان بالاترین میزان شاخص اهدای خون بانوان را در کشور داشته اند.
وی گفت: شاخص اهدای خون مستمر(با سابقه حداقل 2بار اهدای خون در یک سال ) در استان سمنان نزدیک 71،5درصد و بعد از سمنان شاخص اهدای خون مستمر در استانهای کردستان 67 درصد و سیستان و بلوچستان 62 درصد است.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha